tisdag 13 januari 2009

Tigermuggen II.

Det är lite roligt att Fallskärmsjägaren är tillbaka igen. Självklart skulle jag aldrig berätta det för honom. Men ibland kan man visa med handlingar och efter ett långt övervägande om att han skulle förstå och självklart vara försiktigt gjorde jag det. Han fick låna Tigermuggen.

- Här får du kaffe och som en liten välkommen hem grej får du låna tigemuggen- varsågod!
- Tigermuggen! Det var inte illa.
- Mmm. Det är ju ingen vana direkt och jag vet att du är försiktigt- eller hur?

Lite senare sticker han in huvudet i rummet och meddelar.

- Jag diskade ur den för hand och ställde tillbaka in den i skåpet igen Miss UD. Tack för lånet.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är vad jag kallar för välvillighet. Må han aldrig glömma denna dagen ;-)

Millan sa...

Vilken gentleman !Och vad storsint av dig att låna ut det käraste du har. Jag dånar här borta.

Tess sa...

Kanske kanske att jag skulle kunna låna ut mina tebaljor till fd kollegorna M och L, men mina nya kollegor skulle aldrig fatta betydelsen av ynnesten att få låna min mugg...

Evalinn sa...

Jag tror han fattade vinken!

Tesa sa...

Lyx bara att få kaffe sådär, och sen serverat i självaste tigermuggen - han tror inte att du vill gifta dig nu?

Susanne och Pebbels sa...

Vem är Fallskärmsjägaren? Jag har inte vart med så länge så det var kanske bd&t (before dark and twizted) ;)

Katinka sa...

Gulligt av honom! Man skulle kanske skaffa sig en sådan där fallskärmsjägare!

Camilla sa...

ni verkar ha det himla mysigt, du och fallskärmsjägaren. ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Det var en fin gåva.

Millan- Tigermuggen är stor och fin och MIN. Att får låna den är en ynnest.

Tesa- Han förstod.

Evalinn- Jadå. Han var tacksam ;D

Tesa- Nää. Nu är jag mitt vanliga ovänliga jag igen ;D

DaT- Se inlägg.

Katinka- De är bra. Åtminstone mitt exemplar.

Camilla- HeHe jodå. Det är rätt roande att jobba här.

Annie - PD sa...

Härligt! Han förstod dessutom det stora i gesten - eloge :D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Men han tog inte med den på videokonf sedan.. Det fattar jag inte ;D