tisdag 6 januari 2009

Paris- Inlägg till Anonym.

Anonym som kommenterat inlägget nedan tycker rätt bestämt att jag ska med till Paris. Eftersom jag varken vet när var hur eller med vem jag ska åka till Paris tänkte jag berätta om mina erfarenheter av staden. Jag har ju varit där innan.

* När jag var Au-pair i Schweiz åke jag och mina två kompisar dit över en långhelg. Året var 1995 och vi dansade på nattklubbar, åt smuliga baguetter med honung och drack vin ur plastglas på hotellrummet.
* När jag var galen och åkte genom hela Europa med en person jag bara träffat två gånger innan. Paris var ett kort stopp på en non-stop resa från Irland till Spanien (och som slutade i Afrika). Resan var galen och jag hade inte låtit min dotter åka.... Året var nog 1997.
*Jag och B åkte dit för tre år sedan. Mötte våren i Paris. Flanerade,drack vin och umgicks med varandra och staden.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag gillar verkligen Paris. Var länge sedan jag var där men kan absolut tänka mig åka dit igen! Häftigt med galna resor :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Så galen att man inte skriver mer än så.. ;D

Anonym sa...

Vilket av besöken var trevligast?
(Tänk efter före nu:-)

Blygisens betraktelser sa...

Har det inte kommit någon ledtråd om vem som skrivit att du skall med till PAris? (låter det stå kvar med versal-A, enär det påminner så fint om Eiffel-tornet, vilket passar så bra nu hehe)

Annars är mr. epos kommentar helt klart av konspirations-karaktär..

Peter Madison sa...

Jag har aldrig varit i Paris men skrivit en sång om staden. Weird.

Man kanske skulle ta å möta våren i Paris!! :)

Anonym sa...

Jag som trodde du skulle förstå direkt. Hm. Om vi säger såhär: Anonym är tre fina flickor som du känner och de har alla olika hårfärg...?

Blygisens betraktelser sa...

Wow! Då vet jag iaf vem anonym är!

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- HöHöHö, med vår gemensamma nämnare så det så!

BB- Mr Epo är bara en lustigkurre!

Peter- Ta med vackra Martha tycker jag...

Anonym- Och där trillade myntet ner... :D

BB- .. och jag fattade jag med..

Jo sa...

Mysteriet är löst! :) Tack för dagens promenad!

No-one sa...

Ååå, underbara stad!

Anonym sa...

Trevlig stad, Paris.
Himla trevlig.
DU SKA DIT!

j sa...

åh jag skulle också vilja möta våren i paris!

Anonym sa...

Jag har hört att Paris är sååå 2009. Staden ska färgas rosa...

Anonym sa...

Nu har uppenbarligen samtliga tre anonyma fört sin talan i frågan. Än en gång.

Jeez.

Turtlan sa...

Jag har också varit i Paris tre ggr!
Tre besök med helt olika personer och tre olika resor.

Första var med en tjejkompis, vi bodde på ett SUNKIGT hotell där rumsgrannen knackade på vår dörr och när vi öppnade så blottade han sig...

Andra var med ex sambon... på tågluff. Ett sunkigt hotell till och ösregn ute. Men vad gjorde det...vi hittade på annat emellan turistandet *L*

Tredje var med Resevännen. Nu ett bra hotell men ack så litet rum... vi fick andas en i taget. Kultur, Versilles och Mona Lisa hanns med.

Å jag kan mycket väl tänka mig en fjärde gång! Gillar Paris så!!!!

Turtlan

Evalinn sa...

Klart du ska åka! :-)

Annie - PD sa...

Hahaha :D Roliga anonyma och fina Parisminnen...

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Mysteriet löst!

Pixlexia- Fantastisk stad!

Anonym * 3- Jag har förstått vad ni vill ;D

Josefin- Mmm-

Turtlan- Våra resor var lite lika ;D

Annie- Anonyma ;D

Evalinn- Vi får se..