onsdag 14 januari 2009

Något mer från kontoret?

Rusade in i förrådet häromdagen för att hämta post-it lappar. Noterar att vi har enorma mängder tejp. Sådan där bred tejp som man typ tejpar igen kartonger man aldrig mer ämnar öppna. Går förbi kollegan som ansvarar för beställningar sticker in huvudet och hojtar.

- Vi har enorma mängder tejp!
- Japp
- Jag tror det är sedan G:a chefen beställde fel för för hundra år sedan. För länge sedan när du och jag knappt var födda. Då.
- Fast när den där tejpen är slut är vi nog vid närmare eftertanke döda för länge sedan...

Går vidare mot mitt rum men hejdar mig och går tillbaka.

-Den där tejpen kommer att överleva en kärnvapenkatastrof. Det kommer bli tejpen och kackerlackorna kvar här på jorden. Så att du vet!
- Högst troligt.
- Det var bara det, nu ska jag gå.

4 kommentarer:

Enannan sa...

Lägg ut dem på Blocket och ordna firmafest för pengarna :D

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Eller tejpa in någon i tejp?

Anonym sa...

Japp, perfekt att tejpa runt käften på någon man bundit fast i kontorsstolen ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Exakt. Huvudet på spiken.