onsdag 7 januari 2009

Shop until you drop.

Precis när jag ska gå hem och vinkar hej då till sista kollegan säger han.
-Miss UD ,tycker du jag är barnslig som visar dig de nya skorna jag köpte idag? Det är väl inte så manligt att göra så? Visa shoppingfynd?
- Nämen! Såklart inte. Jag ville ju se dem och alla andra visar mig vad de köpt.
- Gör de?
- Jadå, alltid Fallskärmsjägaren och G:a chefen kommer alltid in på mitt rum och visar!
- Säkert?
- De italienska skorna du köpte var jättefina tyckte jag!
- Miss UD?
- Ja?
- Jag är glad att vi hade det här samtalet.

11 kommentarer:

Jo sa...

Det där kallas bonding. På hög nivå! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Jag kan berätta resten av samtalet sedan.. mycket märkligt..

Polly sa...

Men jag vet att när det gäller shopping är du en stabil klippa. Det var nog det han kände på sig.

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- Det var nog det. Jag hade köpt trosor men visade inte.. mina 50+ kollegor behöver inte ha den informationen..

Anonym sa...

Oj, det var värst... men det ÄR kul att bli peppad att shoppa, liksom :-)

Annie - PD sa...

Haha - skönt att ha manliga kollegor som bryr som om shopping. Bristen på det i mitt arbetsliv var en av anledningarna till att jag började blogga :D

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Lite gulligt var det :D

Annie- Mina farbröder ligger långt före mig när det gäller shopping.. Fina saker dessutom :D

Evalinn sa...

Hehe :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Det var sött! :D

C. Meow sa...

Du lockar ut farbröderna ur shoppinggarderoben ... Inte illa :D

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Inte så svårt!