lördag 24 januari 2009

Veckans Socker.

Försöker tappa ett par trivselkilon och bli av med lite sockersug.. Därför har jag återupptagit en sak från barndomen nämligen Lördagsgodis och gjort om konceptet lite och döpt om det till Veckans Socker. Konceptet för Lördagsgodis var ju att man åt snask på lördagarna bara. Där skiljer sig Veckans Socker lite för man kan lägga det vilken dag som helst. Men antalet kvarstår. Man äter godiset/brownie/chokladbiten/glassen eller vad man nu önskar varje vecka. Denna veckan var det en bit av outstandig chokladtårta som min kollega bakat. Nästa vecka blir det smågodis då Filmfestivalen drar igång. Syftet är mer att unna sig något varje vecka som man verkligen vill ha men samtidigt sluta äta allt det där man egentligen inte är så sugen på men som man äter för att det är tillgängligt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ, när du säger brownie kom jag att tänka på 7-11 som har de godaste nästan som jag ätit...

Japp, visst är godis värt att väntas på och blir bara godare då. Själv är jag periodare- nu är jag inne i en Rolloperiod ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Bättre att välja ut det man verkligen vill ha och äta det .. inte äta geggiga vetelängder/ princesstårtor på jobbet som jag inte ens gillar.

Camilla sa...

det låter så smart och bra men jag vet hur jag blir när jag ska försöka hålla igen. då kan jag inte tänka på nåt annat än godis, kakor, bullar, chips...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Jag är tvärtom. Desto mindre godis jag äter destom mindre vill jag ha.. När jag väl börjar så triggar jag mitt sockersug till max och vill bara ha mer och mer..

emve sa...

Jag är mer lik dig Miss UD. Håller jag mig borta från det så blir jag inte heller så sugen. Men frossar jag en dag så sitter suget i läääänge...

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Exakt så fungerar jag. Bättre då att hålla sig undan men när man äter äta det man verkligen vill ha .. inte för att det finns..