onsdag 29 oktober 2008

Tigermuggen.

Mon Dieu.

Här har kontoret ett stort antal både blå och vita alldeles förträffliga muggar. Till för alla. Men så kanske vissa medarbetare har tagit med egna privata muggar. P.R.I.V.A.T.A. Nu har hon stockholmskollegan kidnappat min fina tigermugg (Nalle Puh) och tagit med den in på rummet och stängt dörren! Hon vet ju inget om den fina tigermuggens historia, att den är köpt i London och att den blir väldigt varm om man micrar den med mjölk i. Tigermuggen kräver en viss respekt lika stor del kärlek och omtanke. Det här är ju tortyr. Ge mig min mugg!!

15 kommentarer:

Enannan sa...

Vilken otrolig deja-vu eller nåt. Jag har också en Tiger-mugg, köpt i London. Med Tiger inne i koppen liksom. Hade jag på jobbet förr, nu hemma!

Linda sa...

dålig stil av sthlms kollegan.. hoppas hon bränner sig så du får ha din mugg i fred..

Linda sa...

eller det var ju kanske lite elakt, men hon borde ändå lämna din mugg i fred.. även om hon inte bränner sig menar jag ;)

Enannan sa...

Haha! Jag lovar - på heder och samvete - det är ett sjukt märkligt sammanträffande. Jag är fullkomligt oskyldig till försvinnandet av MissUD:s mugg.

Camilla sa...

mäh! det var ju inte så schysst!

Polly sa...

Typiskt stockholmare, säger jag bara. ;)

Jo sa...

Det är snudd på spöstraff för att sno andras privata muggar. Sambons kollega hade under semestern lagt beslag på båda sambons Filippa K-muggar. Den ena hade personen ställt pennor i och den andra var det gammalt mögligt kaffe i. Stryk ska man ha om man snor andras muggar.
Lite iaf! :)

karro sa...

att hon bara vågar!

Evalinn sa...

Åh vad hemskt! Uppdatering...?

emster sa...

Denna fräckhet! Jag är chockad!

Annie - PD sa...

Men det är OLAGLIGT att ta någon annas mugg!
Min fina Love mugg står säkert på skrivbordet tror jag :)

Anonym sa...

Dumma kollega. Dumma.

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Den är en enorm pjäs med tiger i Nalle Puh som handtag. Gul/orange och ganska hiskelig egentligen.

Lirre- Lån-stjäla muggar sådär!

Enanann- Den är tillbaka..men även om det rör sig om timmar är det näst intill straffbart ;-)

Camilla- Privata kontorsmuggar är smisk!

Polly- Är det. Runs in the family kanske ? ;-)

Jo- Smisk helt klart.

Karro- Tigermuggen! Den fulaste muggen i skåpet.

Evalinn- Skam går på torra land.

Annie- Tror du ja... det kan komma tjyvar överallt...

Maria- Justdet.

Tess sa...

Privata muggar är just privata muggar.

Gud förbjude att nån dricker KAFFE ur min kopp!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Gud förbjude!