lördag 10 januari 2009

Mun tillkopplad- Hjärna frånkopplad.

Ni vet sådana där tillfällen när man allvarligt överväger att klippa av sig tungen? Just det ett sådant. Nästa gång jag får frågan vem någon är lik efter några glas vin ska jag inte glatt ropa.
-Michael Moore! Jättelik ju! Det som händer då är att man får en kökshandduk i ansiktet och då inser man också att tala är silver tiga är guld.



Vilket även påminner mig om den gången jag försökte lista ut vem min fadder på högskolan var lik. - Men du är ju jättelik Ulla Skoog ju! Hon blev inte så glad och jag insåg att ibland kan man hålla inne med sina tankar istället för klampa på som en elefant i glasbutik.



8 kommentarer:

emve sa...

*fniss* jo... den där munnen ställer till ibland.

Anonym sa...

Haha. Min trut har alltid levt sitt eget liv. Är inte miss poppis överallt, inte ;-)

Tesa sa...

Fast de är ju kändisar iallafall!

Camilla sa...

haha:D vem blev inte glad över att likna michael moore? :O

No-one sa...

Haha, ja ibland sker kopplingen mellan hjärna och tunga utan att vi ens märker det. Min kollega utbrast, till en annan kollega, att han var så lik Tommy Körberg och jag kunde se att personen i fråga inte direkt tog det som en komplimang. Aoch.

Blygisens betraktelser sa...

hahahahaha...och när man sedan försöker ställa det tillrätta, och det blir bara värre och värre.

fyyyyyyyyy fasen.

Jag har gjort bort mig ngt vansinnigt, undrar om jag ens vågar skriva det på bloggen.

Nåväl, jag personligen tycker det är fruktansvärt roligt (när andra gör det hihi), men kan såklart även skratta åt mina egna fadäser också.

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Man behöver inte berätta vilka folk är lika...Om det inte uppenbarligen är vacka människor..

Maria- Min trut är oftast på min sida..

Tesa- Men kanske inte så vackra kändisar...

Camilla- .. tja vem blir inte det ;D


Pixlexia- Ibland är det mer charmant att vara tyst.

BB- Ibland blir det bara värre när man försöker släta över. Ännu mer trassligt..

C. Meow sa...

Ha ha, oj. Och så ska man försöka förklara och släta över, vilket aldrig gör saker bättre ...