tisdag 1 april 2008

Kalas.

Om Grå skulle bjuda in till födelsedagskalas skulle det se lite annorlunda ut. Nu har vi inte pratat om det så men jag misstänker att upplägget skulle vara något liknande.

Gäster- jag, B och sommarkolloföreståndarna* inte Gul.

Meny- tonfisk, skinka, fil och sedan skulle vi alla få dricka rinnande vatten från grovkökskranen.

Aktiviteter- leta tops under mattan, sitta i banankartong, sitta i papp-påse, dricka vatten ur dricksglas. När vi är trötta sover vi på varandras huvuden.

Presenter- FÅ KOMMA IN I GARDEROBEN! tops, levande möss,


*mamma och pappa

17 kommentarer:

Anonym sa...

Kalas!??
Får vi komma, får vi komma, får vi komma?!?!

Miss Upsey Daisy sa...

Vet ni hur man kommer in i garderoben?

/Grå

Anonym sa...

OM jag vet hur man kommer in? Jag har problem att komma UT! ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Fråga kvinnan på russinpaketet.

Hon har KOLL!

Blygisens betraktelser sa...

Hahahahahaaha....

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- vill du hänga med på kalas? ;-)

C. Meow sa...

Den där Grå verkar vara en riktigt wild one ;). Kanske rottisen Conrad kunde få komma på kalas, DÅ blir det livat :D

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Grå hälsar att det är en privat fest. Hon är rädd att hon blir på menyn själv!

Mickan sa...

ja vill åssså:)
kan inte sluta fnissa åt tobles och din kommentar om garderob och russinpaket....roligtroligt...han e rolig den där björn:)

Miss Upsey Daisy sa...

Mickan- och Toble är en katt! Så det blir ännu roligare då...

Tesa sa...

Ska jag medta lite kvinnligt sällskap till ligan kanske? Inte för att garderoben är så förtjusande men möss och sova på nåns huvud kommer att funka länge.

Anonym sa...

Grå: Bröderna bus vill bjuda sig själva till festen! De har redan slagit in presenter... vad sägs om två hårsnoddar, ett avbitet skosnöre och en tuggad plastkula (formerly known as pälsmus)?

Tesa sa...

Louise vet nog förresten hur man öppnar garderober när jag tänker efter. Fast varför kan man fråga sig...

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Louise är välkommen så länge hon är OK att bara öppna garderoben men inte vara där....?

Emma- Bröderna Bus är välkomna på kalas!

Smartasmia sa...

Bäste Herr Grå. Jag har nu tagit del av ditt inlägg om födelsedagsfester och jag erkänner mig till den skara som skulle trivas alldeles förträffligt på en sådant synneligen frestande tillställning. Dessutom hoppas man ju på att även en och annan fin kattatös skulle medverka. Jag kan också intyga att jag har liknande problem med Herr Annoying. Alltså - jag vill helst inte att han ska medverka på dyliga tillställningar. Du låter ju som en "hyvens prick" och gentleman. Skål gutår! /Herr Bäverlim

Smartasmia sa...

Nu ber jag, Herr Bäverlim, om allra största ursäkten! Ty fröken Grå är ju inte alls en gentleman...du är ju en toppensnäcka på min ära! Jag böjer mig allra så ödmjukast ned i en bugning och ber om söta frökens fullständiga förlåtelse över detta fatala misstag. Så är det när det inte vankas bilder. Jag hoppas att vi även i fortsättningen kan "umgås" här med respekten i behåll. /Er högst ödmjuke beundrare, Herr Bäverlim

Anonym sa...

:-D Det vore ett riktigt superparty! Det skulle mina tre små svartingar här hemma tycka i alla fall.
Ska tamesjutton anordna en fest för dem i år, de fyller ju tio!