måndag 31 mars 2008

1:a april.

Ingen dålig dag.

  • B börjar på sitt nya jobb. Jag hoppas jag får tillgång till ett visitkort så jag får kläm på vad det är han gör egentligen. Så kan jag berätta för honom vad jag gör på mitt jobb.
  • Vi har varit tillsammans i tre år vilket beräknas på första upphånglandet.
  • Grå fyller fyra år.
  • Och grattis till Fallskärmsjägaren som går från att vara min kollega till att bli min chef. Han har fällt de kloka orden om chefsskapet. Jag kommer att vara som en bh- både stödjande och upplyftande.
  • Slutligen fyller en kompis år. Grattis till henne.

Tänk vad som kan hända på en sunkig tisdag Missy!

14 kommentarer:

Laila och Johan sa...

inte illa för en "första april" men hoppas dagens dag också är ok! Pärmar?

Miss Upsey Daisy sa...

Syns inte finns inte.

Suckar.

Jo sa...

Pratar vi om Vildvittror här?? ;) Låter som en alldeles super 1:a april! Och en chef med sådana kloka ord, det låter ju finfint det med! Min kör fortfarande mest med floskler som "högt i tak", "Jag får bilder till mig" osv. Jag kanske skulle tipsa honom om dessa ord så han uppdateras lite?

Spader Madame sa...

Jag försöker bara klura ut vilken detalj som är en luring?

Förmodligen är det den som verkar mest otrolig. Fallskärmsjägaren chef? Alla på kontoret vet väl vem som egentligen bestämmer?

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Management by fear!

Annie - PD sa...

Grattis till B och Missy :D

Och vi har OCKSÅ tre årsdag idag, räknar från den dag Mr T. frågade chans ;D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- och jag blev upphånglad/hånglade upp!

Blygisens betraktelser sa...

HAhaha, samma treårsdag!
Grattis till Miss UD och B, såklart!

Har också haft en pojkvän vars arbete tog låång tid för mig att förstå mig på. Särskilt som han ju för böfvelen inte "gjorde nåt".

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- Fast B vet inte vad jag gör heller så det är jämnt skägg!

a spoonful of mint sa...

Det är alltid lite pinsamt när folk frågar vad ens partner gör, jag vet... Öh typ data?

Miss Upsey Daisy sa...

Yeh-Yeh girl- jag svarar exel å andra sidan... ;-)

Evalinn sa...

Åh, bra att få veta vilken dag man egentligen ska räkna ifrån!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- upphånglande dagen!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- upphånglande dagen!