torsdag 24 april 2008

Småprata.

Såg Barnmorskorna igår. Har nämligen en hel hoper vänner på middag på lördag. Bland dessa vänner har vi fyra barn och ett barn i magen. Jag förebereder mig på att kunna följa med i samtalet! Funderar på vilka nya ord jag lärde mig.... Men de verkar var bortblåsta iallafall. Dock lägger jag till följande på listan.

1. Vid kejsarsnitt är man SJU personer! Varken mer eller mindre. Känns dock inte som en möjlig TP-fråga men man vet inte.
2. Vid kejsarsnitt skär man genom SJU lager vävnad. Överkurs vore att kunna namnen på varje lager. Funderar på att googla.


Update: Alltså. Ska varje person skära igenom ett lager vävnad? Eller är det bara slumpen? Får kolla på nästa avsnitt ifall de förklarar det här totalt oväntande sambandet.

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Det bör finnas ett samband och sju knivar inblandade... :D

Blygisens betraktelser sa...

Hm. Jag trodde man var sju, totalt. Bebin inräknad... Men inte så, alltså?

Blygisens betraktelser sa...

Ja, det översta lagret heter inte förhud, iaf. Som en klasskompis skrev på ett prov i biologin i nian. Öööööööverhud.

Blygisens betraktelser sa...

Å vänta här nu. Underhud, överhud och läderhud. De tre översta, tror jag. Phweee!

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- Åh det vet jag inte om man räknar mamma och bebisen med? De sade bara SJU personer.....

Du är duktigt du. Men ytterligare fyra lager...

Får googla.

Spader Madame sa...

Sju samurajer?

Vad gäller barnafödande är det ingenting som vi behöver diskutera alternativt småprata om alls. Livets umbäranden lämnas bäst därhän. Det skulle aldrig falla mig in att titta på en serie som barnmorskorna...Men så har jag ju fött två barn också... Låååångt mellan gångerna ;-))

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Jag skulle troligen inte heller diskutera min förlossning men eftersom jag har så pass lite insikt i den världen vill jag ändå ha en förståelse för vad folk har pysslat med. Sedan behöver det väl inte gå till någon överdrift... även om det händer titt som tätt.

Anonym sa...

Tyvärr ingen hjälp på den fronten från min sida...själv skulle jag gärna hoppa barnkategorin på lördag, kan man inte ialla fall låtsas att man lever ett glamouröst o flott liv. Rosa champagne?! :-)/Å