fredag 11 april 2008

And there it was another lista!

Jag är: pigg efter dagen första kaffe & på bra humör.
Jag är inte: vidare förtjust i den svenska sommaren- den är så lynnig! Bättre att åka bort istället.
Jag tycker om: När det är balans mellan full fart och lugn. Behöver input för att må bra!
Jag tycker inte om: Bloggare som är elaka mot andra bloggare. Tacksam för att inte varit drabbad ... än.
Jag vill ha: En Mulberry Bayswater men jag vet inte om jag vill tillräckligt mycket för pengarna.
Jag vill inte ha: Mer att göra både privat och på jobbet. Nu får jag ta tag i det som är för tillfället.
Jag har: En ny Elle som ligger hemma och väntar på mig!
Jag har inte: några husmoders gener whatsoever baka, blommor, sy och ungar. Not my cup of tea.
Jag vet: att det blir en påse lösgodis ikväll.
Jag vet inte: Hur man lättast tar sig till bröllopet i norra England i september. Får slå en forsk i det.

8 kommentarer:

karro sa...

jag kan faktiskt baka, men där tar husmorsgenerna oxå slut! i helgen ska jag upp till göteborg!! tjoa till om du ser en långbent lantlolla som ser lite lätt förvirrad ut när hon ska hoppa på rätt spårvagn ut till hisingen!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- jag tjoar till! :-)

Tesa sa...

Husm...hussmo...hur stavar man till det?

Jag vet att det är tre timmars resa inatt. Eller kanske två...eftersom den ska göras i natt! ;)
Kan inte bestämma mig riktigt om den där godispåsen är bättre eller inte, undrar om man kan få båda?

Ingrid sa...

Frågan är om man ska vara glad eller besviken över avsaknad av "husmorsgener"?

Jag har hört att de kan gro fram under årens lopp - ve och fasa!

Evalinn sa...

Jag har också en rykande Elle! :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- för bilgodis finns det alltid undantag.. du behöver vara pigg när du kör :-)

Ingrid- good point men jag har inte bakat på 14 år och jag hade tvåa i slöjd...och jag är inte överförtjust i barn... men allt kanske växer fram.... en vacker dag.

Evalinn- mellan dig och mig.. jag läste lite lite igår kväll :-)

Fru Choklad sa...

Det där med bloggare håller jag helt med om. Hittar jag en blogg som jag av ena eller andra anledningen inte gillar så går jag därifrån, punkt. Behöver varken skriva elakt där eller "hemma hos mig" så jäkla onödigt ju.

Miss Upsey Daisy sa...

Choklad- håller med.. ibland upplever jag det som en viss mobbning från vissa håll och kanter..