måndag 21 april 2008

Måndagmorgon.

Imorse gick jag upp extra tidigt. Ämnade nämligen att en annan väg till jobbet för att dra med lite kartonger till pappersåtervinningen. Stegade iväg efter att ha arrangerat alla kartonger så att det gick att bära. Väl framme vid återvinningen ser jag att jag inte är ensam. Tre bistra renhållningsarbetare håller nämligen på att fota den röran som är utanför holkarna. Folk har nämligen lagt sina kartonger på marken eftersom det varit fullt. De gav mig en ilsken blick och jag vände på klacken. Därav stod jag för valmöjligheterna.

1. Gå till den andra återvinningen som ligger förbi lägenheten åt andra hållet.
2. Ta med kartongerna till jobbet och lägga i vår återvinning.
3. Gå hem med skiten igen.

Valde trean och stod då mellan valet att lägga kartongerna.

1. På baksidan.
2. Utanför vår dörr- dock ser det inte så snyggt ut.
3. Lägga in det i hallen.

Valde åter igen trean. Larmade av. Larmade nästan av. Skillnaden mellan att larma av och larma nästan av är att larmet går vid nästan.

Och det gjorde det. Med råge.

Securitas svarar inte vid första signalen. Inte vid andra heller. Men vid tredje. Man kan ju säga så här. Med ett larm tjutande är det rätt viktigt att komma i kontakt med dem som kan stänga av skiten och det snabbt.

Sedan började jag gråta av ilska att jag bara krånglat runt hela morgonen.

Och nu är jag på jobbet.

10 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Lilla stackare - inte lätt med så jobbiga mornar. Själv hade jag "bara" en hemsk hårdag.

Tesa sa...

Åh, dessa larm! Åh, dessa securitas!!
Jag hade också gråtit. Och skrikit och stampat i golvet som en tokig.
Som tur är finns det ett lagom nånstans. Ämnar leta efter det, och veckan kan istället bara bli bättre!

Peter Madison sa...

Uhh...måndag alltså...:(

Kram påre!

Laila och Johan sa...

Hoppas det känns lite bättre nu! Kram

Evalinn sa...

Suck - det låter som att din måndag är ungefär som min förra måndag!

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- ibland bara orkar man inte med att krångla......

Tesa- Det är en enorm stressfaktor att stå och ringa med larmet tjutande i örat....

Peter- mesta möjliga måndag....

Loppis- Lite bättre. Shoppade underlagscreme och läppglans som tröst..

Evalinn- mmm. Då vet du hur det känns :D

Sincerely Johanna sa...

Vilken jävla start på veckan du fick. Hoppas resten av dagen blev bra.

Jo sa...

Men stackare! Jag förstår att du började lipa, det hade jag med gjort om jag hade haft ett larm tjutandes. Jag tänkte faktiskt på precis det när jag var där sist.. Att jag aldrig kommer att klara av att ha larm, för jag är så jäkla glömsk/vimsig/slarvig. Hoppas att fortsättningen av dagen blev bättre! Kram!

Turtlan sa...

Jaha det var tacken det för att Du försökte vara en sopsorteringsvän!
Tacken var att Du närapå fick tinnitus.

En ängels tålamod som orkade kånka fram & tillbaka sådär.

Skönt man inte har ett larm :-))
Räcker med brandvarnaren som går igång om jag duschar för länge.

Turtlan

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Exakt. En jävla start. Och är man PMS:ig blir ju allt så mycket större!

Jo- Klarade iallafall att prata med Securitas men sedan gick luften ur mig.

Turtlan- Exakt. Här har man släpat och balanserat kartonger och får gå tillbaka och krångla.. SKIT!