fredag 25 april 2008

Den lille trädgårdsarkitekten.

Ibland går de där trädgårdstankarna lite över styr. Man skulle kunna säga att jag skenar iväg.

- B, vi skulle kunna stoppa hela trädgården full av rosa flamingos!
- Nej
- Kulörta lyktor à la chinaresturang?
- Nej
- En ponny? (efter att ha sett inslag om Gothenburg Horseshow)
- Nej
- En hundvalp? (Efter att ha sett Gin på Britains got talent)
- Nej!

Men dissar man ponnyförslaget kan man sedan stöta på patrull vid egna önskemål.

- Miss UD idag ska jag köpa en floff-floff* för trädgården!
- Nej, här köps ingen floff-floff för mina pengar.
- Joho, det gör jag på vägen hem!
- Jag betalar inte för floff-floff! No way!

*Floff-Floff, har glömt bort .. stenvändare? Stenskrapa? En slags moj..... Och ja inlägget hade varit roligare om jag kommit på vad den där grejen hette.....

13 kommentarer:

Smartasmia sa...

En vacker dag kanske det står en Smartasmia MED en flamingo där. Sånt man aldrig vet.

Annie - PD sa...

Flamingos är underskattade! Funderar på en hel familj till trädgården :)

Tesa sa...

Får du ta emot flamingos i present då? Presenter avsedda för att stå i trädgården?

Jo sa...

Jooo! Flamingos! Det har vi med funderat på! Jag vill ha en liten flock som står i ett litet dike i trädgården. J säger också nej. Tråkmånsar!

Anonym sa...

Köpte en byxdräkt med flamingomönster till dottern. Skall jag kolla din storlek oxå?

j sa...

åh. flamingos som är så fina! jag vill åtminstone ha en fem, tio stycken i min trädgård.

eller nått.

Sincerely Johanna sa...

Ett förhållande handlar om att ge och ta. Men det kanske blir problem om herr B:s floff-floff välter ner dina flamingos.

Tess sa...

Jag röstar helt klart för en ponny. Det borde vara allas rättighet att ha en ponny i trädgården.

(Fast bara äkta hästmänniskor som du och jag får ha levande ponnyer i trädgården tycker jag... Resten kan gott nöja sig med rosa plastponnyer som ser ut som flamingos. Eller trädgårdstomtar.)

Spader Madame sa...

OK, jag tänker så här. Candide -man måste odla sin trädgård. Eftersom vi inte lever i den bästa av världar så kräver vi flamingosar alternativt ponnysar (hur kom du på detta?) i utbyte mot floff-floffen (vem f-n bryr sig om vad det heter). Utilismen i sin kärna!

Laila och Johan sa...

..och jag fattar ingenting... kan bero på den sena timmen och andra omständigheter kanske, men ska vi biljetta imorgon?

Fru Choklad sa...

Hmmm jag tycker rosa flamingos verkar helt rätt! Ska nog fasen köpa en till balkongen bara för det. I år ska det bli massor med blommor på den för jag känner på mig att det kommer att bli en supersommar i år och då blir en flamingo eller två nice.

Turtlan sa...

Riktiga levande flammingos luktar skunk!

Plast vinner!

Missy sa...

Flamingos regerar!

Själv har jag en liiiiiiiten flamingo på balkongen, men jag är rätt säker på att han vill ha en lite större kompis snart. Sambopersonen är dock inte lika säker. Konstigt...