torsdag 24 april 2008

One Night in Göteborg.

Ibland brukar B och jag titta på varandra och muttra något om att vi börjar bli som småbarnsföräldrar. Utan småbarn. Med katter. Eftersom vi numera är luttrade in och utkastare av katter sköter vi det med endast reptilhjärnan igång. Därför har vi lite lucköppning vissa mornar. Nu kanske den uppmärksamme läsaren tänker att man bara kan kasta ut katterna och sova vidare. Tyvärr lever Gul i den tron att han en vacker dag kommer kunna gräva sig både in och ut. Detta kan appliceras på transportburar och på dörren mellan sovrum/vardagsrum samt även altandörren. Men det mest glimrande är att man kan gräva sig in genom fönstret jamande något som förmodligen betyder släpp-in-mig-för-i-helvete. Nytt för natten var att jag hörde att Gul lekte med något i vardagsrummet. Jag har lärt mig att oftast är det något som Gul hittat ute. Det var en mus. En död sådan.

-Morr sade Gul.
-Suck sade jag.
- Nu får du och din vän gå ut sade jag och bar Gul med mus i munnen till altandörren och sade adjö för en stund.

Gick tillbaka till sovrummet och frågade den numera vakna B ifall han månne öppnat porten för Gul och Guls vän. B svarar att utan glasögon/linser skulle han kunna släppa in Gul bärandes på en kanin.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för morgonens skratt! Ser framför mig hur en besviken Gul åker ut med sitt byte.

Miss Upsey Daisy sa...

Emma- Gul var besviken men reglerna säger att man inte tar med vänner hem ;D

Tesa sa...

:) Ja, fast kommer Gul in med grannens kanin känns det som att det kan bli bekymmer med grannsämjan! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- finns ingen kanin. Hoppas jag. Men gul är så liten själv. Han kan inte bära något stort ändå.

Jo sa...

:) Du kanske skulle tipsa B om att han borde byta till likadana linser som jag och Loppan har? Dvs sådana man kan sova med. Då blir'e inga kaniner!

Smartasmia sa...

Hahahaa! Kan berätta att det försiggår ett ohämmat tungt suckande av pur avundssjuka i bakgrunden här av Herrar Annoying/Bäverlim. Att ens få chansen, liksom.

Tess sa...

Min hund vill gärna ta med sig sina leksaker ut fast han inte får. Jag föredrar det problemet framför ditt.