tisdag 8 april 2008

Död.

Utanför mitt fönster fiskade nyss några brandmän upp en död person från kanalen. De lade honom på en vit bår, lindade in honom i en röd filt och spände svarta remmar om hela paketet innan de bar iväg honom. Till andra icke vardagliga händelser som utspelar sig med utsikt från fönstret tillhör även bilolyckor samt efterdyningarna efter två bankrån ( om man flyttar några kontorsrum bort).

UPDATE: GP kan vara snabba! http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=413069

18 kommentarer:

Tesa sa...

Eeek! :-o
Scary! Det är nog mer äventyr på jobbet än man önskar sig.

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- vem behöver tv???

Anonym sa...

Jädrar! Du får se action du. Fast lite läbbigt att se nån död fiskas upp ur en kanal förstås.

Miss Upsey Daisy sa...

Emma- jag och malmöingenjören tryckte näsorna mot fönstret för att kunna se allt...

Med ens känner jag mig hemsk.

karro sa...

usch, då gillar jag nog min tegelvägg bättre...

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- vem behöver tv alls? ;-)

Mickan sa...

inte dåligt spännande liv fröken lever:)

Miss Upsey Daisy sa...

Mickan- oh ja, så här är det verkligen varje dag ;-)

Jo sa...

Icke att förglömma de karlar som kissar framför er och tror att ingen ser dem.. :) Seriöst, ni borde verkligen hojta något när nån ny ställer sig så!

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- två snoppar på fem minuter! Personligt rekord minsan :-)

Laila och Johan sa...

Fy så läskigt!!! Utsikten från mitt fönster är inte lika dramatisk: människor som lämnar och hämtar barn på dagis, människor som rastar sina hundar och söta katten!

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis-det var lite konstigt att titta på mitt i allt klickande på datorn..

Evalinn- precis shit pommesfrites!

Turtlan sa...

Första parkett se vad som händer i den undre brottsligheten månne?
Här var det ingen filminspelning, här var det äkta vara!

Smartasmia sa...

Jäklans alltså! Rena vilda västern där borta. Och det är det ju också...typ:-) Saker man gärna hade varit utan, kanske.

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- precis. Vem behöver tv egentligen?

Smartasmia- Vilda västern.. här på västfronten...

Annie - PD sa...

Action från första parkett vill jag lova...

Spader Madame sa...

Kan inte komma på annat att säga än oj...

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- gratis action dessutom!

Spader Madame- Oj tillbaka!