onsdag 9 januari 2008

Och fort gick det!

Klart att det inte finns några klara regler när man startar en liten sprintertävling i korridoren med fallskärmsjägaren. Målet var visade sig vara att komma först till printern och när han inte har den grace och hastighet som jag besitter* beslutade han sig för att tackla mig för att själv smaka segerns sötma. Det var annat när man hade sprintertävling med den gravida kollegan i korridoren mot damrummet. Snacka om haren och sködpaddan där.


*alltså ni tror väl inte att jag är varken snabb eller smidig? Jag rör mig som en giraff.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hejar på dig. Inte är du en giraff inte ;-)

Kerstin sa...

Hahahaha - nu överdriver du. Puss.

Blygisens betraktelser sa...

Hahahaaha...

Men du, vilken en, den där fallskärmsjägaren!

Låter isnpirerande med sprinter-tävlingar på jobbet! Skall snarast se vad jag själv kan åstadkomma hehe...Annars får jag kanske föreslå en på ICA? (neeeeheeee nu skojade jag absolut.)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- fast jag tacklas ju inte!

Kerstin- kan tänkas ;-)

Blygisen- Sprintertävlingen var typ tre meter... :D

Anonym sa...

Uttdrag från Wikipedia:
"...De främre benen är längre än bakbenen. Giraffer går därför i passgång och når på detta sätt en mycket hög hastighet och är på korta distanser snabbare än en tävlingshäst. Giraffen har svårt att gå på våtmark. De undviker därför dessa områden och har ingen möjlighet att ta sig över floder..."

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo vän av ordning.

Vi har ingen våtmark på kontoret. Inte ens en liten flod. Jag menade mer att jag inte är så bra på snabba starter. Men då var tydligen giraff fel ord.

Vilket djur vore lämpligt?

Anonym sa...

Vasaloppsåkare?

Miss Upsey Daisy sa...

Hur menar du nu? Ska jag ha skidor på mig på kontoret?

Blygisens betraktelser sa...

Ja, skidor kan väl aldrig vara fel? Sååå snyggt också. VAd skulle fallskärmsjägaren ta sig till då?Du vinner väl bara genom att hasa fram ena benet på den distansen, menar jag....jaja.

Miss Upsey Daisy sa...

Det vore en syn att hasa runt här på skidor.

Grejen är den att jag inte vet om mina kollegor skulle bli så förvånade faktiskt.