lördag 19 januari 2008

Giftasmaterial?

Tapetsering klar. Min uppgift är att komma när B ropar. Annars är jag nog mer funktionell på annat håll. I mitt nästa liv ska jag försöka byta ut min förmåga att snubbla mot att bli mer händig. Propsa på att jag fick min fair-share förra gången. Vi får la se. Det är ju inte ens säkert att det blir en andra gång menar jag. Och om det är någon där ute som undrar om jag är giftasmaterial kan jag berätta för församlingen att jag idag har.

1. rensat avloppet i duschen.
2. rensat kattlådan. Konstaterat att någon katt är dålig i magen.
3. Hittat den skyldige katten och klippt bort lite hår.
4. Gått FEM gånger till pappersåtervinningen. Notera att det är storm i Göteborg. Gick med kartong som vi haft på golvet vid målning. Höll på att lyfta och flyga till Danmark flera gånger.
5. Gått tre gånger till soprummet.
6. Städat kök.
7. Städat badrum.
8. Tvättat.

Och som pricken över I kan berätta att jag snart ska springa iväg och hyra film och köpa pizza.

11 kommentarer:

Missy sa...

Oh my golly! Är det någon som är giftasmaterial så är det du! Du kan ju dessutom man-in-a-box. Sägs det...

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- man kanske är giftsmaterial ändå? Hålla tapeter kan jag med.

Man in box? Jag tänker lära mig det
ready as sausage sace så att säga.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Du kan få bli min fru om du vill... Då kan vi lära oss man-in-a-box tillsammans :-)

stella sweden sa...

Pizza lät väldigt lockande...men undras om det räcker....

Skulle vara om det fanns ljuva kronärtskockor på kanske...maby?

Eller...nej...
;)

Tess sa...

Men det hade väl varit lite spännande att flyga till Danmark?

Då hade du kunnat lägga till "Mary Poppins-typ" till din lista över skäl varför du är giftasmaterial!

Som om du inte skulle duga precis som du är?!? Världens bästa Miss UD är vad du är. Punkt.

Peter Madison sa...

Åhh...jag blev precis lite kär tror jag...fniss...
Tyvärr måste jag backa på pizzan och skicka iväg dig å köpa en sallad istället ty det är beach 2008 som gäller i år...igen...

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- jag blir din fru på stört!

Stella- nu åt jag ju inte pizza utan falafel (stavas?) och på Bs pizza fanns inte ljuva kronärtskockor tyvärr..

Tess- visserligen hade det varit kul att flyga till Danmark men det låg illa i tiden.

Peter- jag åt falafel och inte pizza... lite bättre för beachen!

Anonym sa...

OMG! Snacka om markservice! B får hålla hårt i dig tror jag! Bara ettan borde ju få alla män att köa! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- så här är det inte alla dagar. Men jag får ju dra mitt strå till stacken när B renoverar....

Anonym sa...

Snacka om att få saker gjort. Heja!

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- när man får upp farten så...