onsdag 9 januari 2008

Mina livslögner.

Det är fult att luras. Ändå gör jag det. Lurar en person som borde se igenom det hela. Nämligen mig själv. Rätt ofta faktiskt.

Fem lögner som Miss UD drar för Miss UD.

1. Om man skriver upp allt man tänkt handla på rean på en lång lista rättfärdigar det varenad köp. Även om listan är typ 100 pryttlar. Självklart nästan gratis med.
2. När klockan ringer på morgonen kommer jag gå upp och morgonpromenera. Klockan ställs en timme innan ordinarie uppstigning. Noll promenader senaster halvåret.
3. Det är smartast om B sover närmast sovrummets dörr eftersom eventuella mördare kommer alltid genom dörren och inte fönstret så då kommer B hinna försvara mig.
4. Jag klara av att ta EN godisbit.
5. En vacker dag kommer alla listorna på post-it lapparna ta slut vilket innebär att jag kommer hinna hämta andan i soffan och inte känna dåligt samvete över att göra ingenting.

12 kommentarer:

Peter Madison sa...

Tycker ändå du kommer undan med hedern i behåll eftersom du vet om och erkänner dina "lögner"...sådeså! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Det gör jag kanske... men någonstans tror jag alltid att det ska bli annorlunda just "denna" gången..

Anonym sa...

Hjälp är det där lögner, trodde att det var så det var !?!

Miss Upsey Daisy sa...

Var och var.... skulle kunna vara ;-D

Andreas sa...

Ett tag trodde jag också på det där med morgonträning. Det låter ju så smart att få det avklarat först av allt. Pigg blir man också.

Jag har aldrig sprungit på morgonen.

Jag har snosat en timme många gånger.

j sa...

att ta EN godisbit alltså. finna det seriöst människor därute som klarar det?

Annie - PD sa...

Skriver under på samtliga.
Det där med att ta en godisbit funkar ju aldrig. Idag var jag nära men höll mig i skinnet, det serverades nämligen Polly Christmas Edition på jobbet. Så jädra orättvist att de kom EFTER nyår... Damn.

Spader Madame sa...

Jag har läst livslögnslistan typ 5-6 gånger och kan egentligen inte hitta några större lögner där. Personlig favorit är nummer 3, där du visar din beräknande sida. Någon nytta ska man ju ha av dem...när de inte bor i garderoben....Vad gäller nummer 5 är väl det enda problemet att du har dåligt samvete för din sofftid eftersom listorna inte tagit slut. "Ropen skalla, mer sofftid åt...miss UD!"

F ö ska jag nu börja ställa klockan en timme tidigare för att jag ska ut och köra spark...

Miss Upsey Daisy sa...

Andreas- fast jag HAR ju tränat på morgonen tidigare. Gått morgonpromenader klockan sex. Men nu är jag inne i en dödstrött på morgonen period...

Josefin- Jorå. En och annan finns det. Fast de bort ju såklart inte i sverige. USA tror jag. De har väl det mesta där borta..

Annie- Polly- cream de la cream!

Spader Mademe- B brukar titta lite på mig och undra ifall mördarna inet kan komma genom fönstret .. måste det nödvändigtvis vara dörren. Och det måste det.

Anonym sa...

Hahahahaha. Vilken bra lista. Hurra för livlögner ;-)

Linda K sa...

ganska hög igenkänningsfaktor där.

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- är de inte värre än så klarar jag mig nog...

LindaK- ettan misstänker jag? :D