onsdag 16 januari 2008

Min kontors-PT

-Du fallskärmsjägaren, jag sprang faktiskt milen igår som jag sade!
-Så bra då!
-Fast jag springer så sakta att jag fick öka hastigheten på löpbandet så att jag skulle hinna springa klart.
-Innan de stängde menade du?
- Mmmm.

Lite senare.

-Fallskärmsjägaren, jag har kommit på en taktik man kan köra när man springer!
-Man skulle kunna gå lite senare till gymet varje gång, så man har mindre tid på löpbandet vilket innebär att jag måste springa lite fortare för att hinna innan de stänger.
-Eller så skulle du kunna binda fast en fläskkotlett på ryggen och låta en pitbull jaga dig?
-Fallskärmsjägaren, jag tror jag går och jobbar nu..
-Gör du det Miss UD.

19 kommentarer:

Turtlan sa...

Oki...jag anammar Din teori. Jag kommer hädanefter gå i sista minuten till badhuset för att simma...då måste jag simma fortare.....

Tack för ord på min sida... idag biter jag ihop så jag får värk i käken närapå... inte bra vara hemmma o grubbla! Jobba är bättre! Så det så!

Tjingeling

Turtlan

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- men teori har väl vissa ... luckor så att säga..

Köttbit på ryggen? Jag är ju vegetarian... ;-)

Turtlan sa...

En morot istället *L*

Får man önska så skulle jag vilja ha en (läcker)pudding framför mig.... då ilar man på :-))

Atjoo

Miss Upsey Daisy sa...

En påse lösgodis?

Peter Madison sa...

Hmm...fläskotlett alltså...du sa något där. Kanske är det enda som kan få fart på mina ben. Fast det förutsätter hungriga pittbulls (pittbullar...näää va?)

Peter Madison sa...

Vad är det jag skriver....Pittbullar....huh...

Miss Upsey Daisy sa...

Vi kan bara säga hundar om du vill?

Turtlan sa...

Lösgodis.... lika bra som en pudding!

Ilar på, ilar på!

.... i påsen ska det finnas salta fiskar! Annars blir jag besviken!

Miss Upsey Daisy sa...

Det kan fixas!

Anonym sa...

Mja, lösgodis skulle jag inte springa efter, och inte heller jagar jag puddingar. De får jaga mig om det nu ska vara nån som jagar ;)
Jag tror på din teori, Miss UD, ungefär lika bra som att ställa fram klockan en halvtimme. Iaf de första dagarna, sen har kroppen fattat vad man försöker göra.

Anonym sa...

Helt underbart! Hahahhahaha

Blygisens betraktelser sa...

Hahahaahahahaha!

Fru Choklad sa...

Ha ha ha ha ha! Du är galen ju :) Fast jag gissar att du kommer att bli våldsamt snabb.

Annie - PD sa...

Ah! Jag gillar er jargong. Det blir så mycket roligare på jobbet :D

j sa...

låter som en mycket bra idé i mina öron!

Tesa sa...

Ha ha ha! Ja, den var ju bra.
Fast löpbandet låter lite mer... tryggt. ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Det var en ganska bra teori! Fast då måste man ju få tillgång till löpbandet direkt!

Maria- :D ... han är rolig han fallskärmsjägaren.

Blygisen- :D

Bling Bling- snabb eller .. död?

Annie- är det inte för stressigt är det ofta så där...Kollegan är parlamentetsnabb i sina repliker.

Josefine- är du beredd att prova först? ;D

Tesa- Och vad gör man av pitbullen när man inte tränar?

Kerstin sa...

Hahahahahahahahaha...

Miss Upsey Daisy sa...

Kerstin- :D