tisdag 15 januari 2008

Goda råd är inte dyra.

Jag är fröken livrem och hängslen. Alltid. Vill helst ha alla möjliga scenarios presenterade. Framlänges. Baklänges. Pro och Contra. Nu är jag starkt behov av ett råd i ett beslut som jag kanske måste ta. Jag vänder mig självklart till de som sitter på kunskapen. Frågar. Vänder. Vrider. Det är så underbart att kunna använda sig av inte en utan flera livlinor i sådan fall. Då är jag så tacksam för råden. Suger åt mig av varje litet ord. Men så finns de ibland personer som ger råd utan att man ens frågat om råd. Där det egentligen bara handlar om att visa sin egen kunskap snarare om att hjälpa. Sådana råd ger jag inte mycker för. Då blundar jag hårt med öronen.

14 kommentarer:

Annie - PD sa...

Mmm, sådana personer går bort. Råkar ut för dem dagligen. Suck... Vad gick fel liksom?!

Turtlan sa...

Hörru.... vaddå Logga....?

Nu kopplar det mindre bra här!

Snuvrelaterat?

Turtlan

Peter Madison sa...

Hmm...nu blir jag ju nyfiken på vad för slags råd du önskade! Är det nåt på gång i livet?

Människor som ska "yttra" sig om ens egen tillvaro utan att man själv har bett om det är jobbigt, märkligt och faktiskt ganska tråkigt. På senare år orkar jag inte ens blunda med öronen utan kopplar bara ifrån buren. Helt. Utan att för den skull vara otrevlig förstås. Men varför gör människor så...talar om för en...konstigt

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- jag blir trött på människor som jag anser "lägger sig i" i saker som inte påverkar dem för fem öre. Men ändå vill bestämma. URK!

Turtlegirl- din header då:D

Peter- Inga råd jag outar här tyvärr.. Kanske dyker det upp på bloggen senare.. kanske inte.

Turtlan sa...

Oki doki!

Tackar :-))

Gillar ju vatten så tänkte den passade bra :-)))

Peter Madison sa...

Ok. Hoppas du får frågetecknen uträtade och det blir som du vill å tänkt!

Miss Upsey Daisy sa...

Mmm. Problemet är snarast att jag inte vet vad jag vill.

Peter Madison sa...

Men...hmm...helt ärligt trodde jag du var en sån som visste det. Du verkar ju liksom framåt och skärpt och...ja alltihop.

Jag är säker på att du innerst inne har drömmar...om nåt du skulle vilja göra.

Kerstin sa...

JA, sånna går fetbort...

Blygisens betraktelser sa...

Urk urk, absolut!

Annars tycker jag det gamla talesättet stämmer..Brukar verkligen vara dyrt, på ngt sätt. Men om du skall ta ställning till ngt, och rådfrågar dem du litar på, plus går på "magkänslan", hoppas jag du finner råd.

Jahapp.

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- oftast fungerar jag så att antingen vet jag DIREKT vad jag vill.. vet jag inte det kan jag fundera riktigt länge.

Frågan är om man ska följa hjärtat eller förnuftet?

Kerstin- suckar. och de är överallt!

Blygisen- man måste släppa sargen ibland helt enkelt...

Peter Madison sa...

Hjärtat...alltid hjärtat. Sen när du bestämt dig kan du fundera på eventuella konsekvenser...hihi....

Miss Upsey Daisy sa...

Fast hjärtat är fel om man är en livrem och hängslen tjej förstår du!

Spader Madame sa...

Det där med att få råd man inte behöver, klassiskt när man får barn. Mitt enda råd till blivande föräldrar är att inte lyssna på alla "goda" råd, då blir man tokig. I själva verket fungerar det ju bra att tänka själv och fråga "experterna" om råd då man känner att man behöver. Det är svårt att vara så "dålig" förälder att inte sunt förnuft räcker bra. Tycker att det "rådet" går att applicera även här.

Ditt sunda förnuft och hjärtat borde gå hand i hand. Hur tokigt kan det bli? Kanske kan metoden med "värsta"-scenariot funka för en hängsel och livrem-tjej? Jag tycker att du är smart som använder många personer som bollplank, men till syvende sist handlar det ju om att våga...och faktiskt också att våga säga nej till förändringar...

Många kramar till reashoppartjejen...