tisdag 20 oktober 2009

Ni där på andra sidan.

Men hörrenini.

Det är ju några som är här inne och hänger nu som då.
Jag är nyfiken av mig och tänkte att man kunde presentera sig lite.

Kan ni inte skriva en mening och berätta vilka ni är?

Jag kan börja.

Jag är en 34-årig dalkulla som bor i en minitvåa med två katt-bos. Jag jobbar med siffror och lite lagar och enligt mina papper är jag ekonom. Om jag inte hade en gnutta förstånd hade jag troligen fyllt hela lägenheten med hemlösa djur. Det bästa i hela världen just nu är bestämt bada badkar och fisksoppa. Hepp!

51 kommentarer:

Aidaho sa...

jag är en 28-årig norrlänning som bor i min första tvåa totalt allena. Jag är tjänstledig från mitt planerarjobb på ett större elektronikföretag men är enligt papprena snart färdig bibliotekarie. Om jag inte hade en gnutta förstånd hade jag slängt ut alla mina möbler för att få plats med alla böcker (jag hade nog slängt ut alla mina pengar också, har jag en känsla av). Det bästa i världen är te, böcker och hämningslöst bloggläsande. Av bra bloggar som denna då..Oy!

Lena S sa...

En 34-årig norrlänning bosatt i Stockholm men som även bott 3,5 år i Götet. Nationalekonom och jobbar oxå med en massa siffror. Har cyklat genom hela Sverige en sommar, gjort en klassiker och imponeras nu av era maratonplaner. Längtar norrut till riktiga vintrar och lugnare tempo, men gillar storstadslivet. Läser bloggar men har aldrig kommit mig för att blogga själv.

karro sa...

Mig har du träffat, en blivande 32-årig småländska som inte kan prata med R. Siffror o lagar är mitt gebit oxå, men dom kallar mig lönetant. Genomför just nu kattkampanj hemma o gillar att fota

Padmé Amidala sa...

Jag är en 35 årig Stockholmska som bor i en tre rums bostadsrätt lite söder om Stockholm city.
Familjen består av maken, sonen och vovven. Jag är lärare till yrket med pluggar till djursjukvårdare, förutom det läser jag etologikurser (läran om djurens beteende) på distans.
Jag tävlar lydnad med min hund och har en hundblogg också http://hundtraningen.blogspot.com
Jag arbetar ideelt för Rädda Barnen och hoppas få komma mmed som volontär till björnprojektet nästa år.

Pust...det där blev långt ;)

Kramis

Fröken Svensson sa...

27-årig norrländska, bor i en tvåa söder om Sthlm med min dotter. Är lite smått galen, har sjuk humor och älskar att upptäcka vad världen har att erbjuda. Spontan, älskar att resa, utvecklas som människa och inte bli inrutad. Om jag inte hade en gnutta förstånd så skulle jag ta med mig dottern och rest runt i världen och struntat i vad hennes pappa sa. Det bästa med livet är te, min tid med dottern, åka båt och resa.

Ingentingela sa...

Din blogg förgyller även tillvaron för en 37-årig lärare som förvirrat sig några mil söderut till huvudstaden. Gillar att tampas med tonåringar och försöker göra dem till bokslukare, liksom jag. En coollugn galning, något många upplever som en spännande ekvation. Gillar att resa, sportutmaningar, storstadspulsen men även livet på landet. Har slutat leta men funderar ibland på det där med att dela möbler.

Spader Madame sa...

Hej och hå, fyrtiotvå. Ekonomomisk lärare, tvåbarnsmorsa, civilstånd änka, fast nyförälskat nyförlovad snart stads-sambo, bridgeentusiastisk stockholmskulla(?!) med nyfunnen smalare kropp efter rökstopp.

Men allt det där vet du ju!

Laila och Johan sa...

..och jag är mest förvirrad, som du vet. För dina läsare kan jag ju säga smålänning som känner mig som hemma i dina gamla hemtrakter. Är lärare helt utan självförtroende och har blivit inlurad i projekt Marathon!! Och du räknas till mina finaste vänner!!

Lottage sa...

38-årig norrlänning i 32 Stockholmskvadrat. Sjunger, tycker om ord, grejar, sjuksköter. Ibland även katter, en gång återupplivat en fin en. Lite disträ men bra på att organisera. Katten Asta är kvar norröver, men bara 17 mil bort. För Ringvägen vore inte bra för henne. Som liten klättrade hon gärna upp till gardinstången och gick omkring där.

LabHäxan sa...

Jag är en 34 årig (snart 35 Hua) småländska som flyttade till Götet för att studera och sen blev kvar i där 12 år! Flyttade till Stockholm för kärlekens skull, har bytt ett antal gånger efter det, men nu tror jag att jag äntligen funnit det jag sökt så länge. =) Bor i en 2:a söder om city. Jobbar på Djursjukhuslaboratorium och kallar mig Biomedicinsk Analytiker plus. Om jag inte hade en gnutta förstånd, skulle jag dansa genom hela livet.

Anonym sa...

31-årig med häst och lånar ibland mina föräldrars små bortskämda vovvar. Bor med mannen i en 3:a i Uppsala, redovisningsekonom. Gillar fina kläder och att resa. Älskar din blogg och har den som favorit på jobbet, hemma och på mobilen. :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Aidaho- Böcker och te är en strålande kombination tycker jag. Vad fint att du följer din dröm! Vet att du här här och kikar runt och det är bara trevligt :)

Lena S- Jag är imponerad av att du har cyklat genom Sverige. Vilken grej! Nationalekonom :) Har flera vänner som läst det i GBG och två som doktorerat i ämnet. Storstadslivet är fint men jag förstår vad du menar.

Karro- Dig känner jag ju igen! Lycka till med kattkampanj och dina foton var jättefina.

PA- Djursjukvårdare. Helt rätt att byta om det känns fel. Ditt beslut var 100% rätt. Har du inte kisse också? :)

Frk S- Du är också en gammal bekant. Man ska inte stå still utan man ska pröva sina vingar. Helt rätt!

Ingetingla- Dela möbler? Jag tror det är toppen med rätt möblerperson. Coollugn galning är den bästa kombinationen är jag säker på. Kul att du är här och smyger ibland!

Spader- Jajajmen. Så vet jag var ditt hus bor också. Hoppas vi ses snart!

Loppis- Dito fina du.

Lotta- Hej! Det är fint att återuppliva katter och det är bra att hon slipper bo bland bilarna. Ord är bra.

LH- Det låter som du har ett sådant spännande jobb! Det är underbart att du hittat vad du söker. Man blir ju lycklig bara av att läsa det. Hurra!

Anonym- Tack. Du gjorde mig glad idag. Också gammal hästägare och önskar att jag hade vovvar att tillgå. :)

Detailing Life sa...

Är 28 år, bosatt i Göteborg sedan 6 år tillbaka. Bor i en galet rolig och stor etagelägenhet (så länge studierna fortskrider åtminstone - skapar ambivalenta känslor deluxe!), tillsammans med sambo-soon-to-be-make och finaste bebiskatten. Skriver snart på kandidatuppsats och angstar kring framtiden under promenader i underbart höstig stad. Gillar halsdukar och kaffe. Har en tendens att prioritera mindre viktiga saker ibland (vem bryr sig egentligen om de där tentorna, va), och nördar gärna in mig lite för mycket i tvserier.

yllet sa...

Hej hej! Jag är en hälsingiska, bosatt i öchstergötland. 36 år, tvåbarnsmor. är it-girl (på jobbet). gillar även musik, böcker och illusionen av att jag tränar. bloggar om allt och inget samt startade en bokcirkelblogg. pratar inte så bra spanska. men lite grann.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Strax 30-årig nykär, arbetsnarkomanisk gymnasielärare med ett stort hjärta för sina elever. Gillar att dricka mängder med te, träffa sina vänner, läsa böcker och äta frukost. Pluggar vid sidan av jobbet till typ kurator och syns numera ofta uppe i dina gamla områden...

Turtlan sa...

En 44 årig som bor i Sola staden där även Miss UD spenderat tid och lärt sig om lagar & pengar. Dvs en mkt bra stad.
Bor som enbo i en tvåa på tredjevåningen. Iblandbo delvis varannan vecka. Hoppas snart bli fyrbo i hus där även radhus går bra tillsammans med kärleken M. En kärlek som kastades hit och dit ett par gånger innan vi nu landat lugnt.
Resa är på topplistan här, liksom att simma, åka båt och annat som har med vatten att göra. Fruset vatten går också bra med skidor eller skridskor.
På jobbet vårdar jag men numera mycket tid med papper och åka lite bil. Kameran, glöm inte kameran. den är min vän!

Sen.... så är Miss UD:s blogg den enda blogg som fått mina tårar att trilla.... Du vet goa bloggvän!

emve sa...

Jag är 27 år, decemberbarn och norrlänning. Är pratglad, kreativ, klumpig och lagom knasig. Bor i Umeå med S och katterna i en 4:a som vi håller på att renovera. Ser på väldigt många tv-serier, dricker te, läser och spelar gärna spel (allt från brädspel till tv-spel). Gillar språk och resor. Klär mig hellre bekvämt än modernt. Älskar att pyssla, skapa, fota och skriva. Drömmer om att öppna en webbshop med något pysselrelaterat och kunna få in halva min inkomst den vägen.

Tess sa...

35-årig häst-, hund- och kattägare i Dalarna. Jobbar som arbetsledare för några gatu- och parkgubbar som är världens goaste. Önskar dagligen att jag skulle vinna högsta vinsten på typ Lotto (som jag inte ens spelar på) så jag kan inreda mitt stall precis som jag vill. Och bygga ut mitt hus så jag får en dusch inne...

Lottage sa...

Mm! Under vinets inverkan lite härmapig... Det var liksom läge att uppdatera min syn på världen :-)

J sa...

Jag är en 36-årig skånska som numera bor i Stockholm med sambo och hund. Jobbar bara med lagar och undviker siffror. Är galen i te, böcker och är otroligt fascinerad av backhoppning som följs slaviskt på TV. När jag var 15 åkte jag till Finland och tittade på backhoppningsbackar men numera beskådas de från soffan.
Hoppas att någon gång få nöjet att få träffa dig när du är i Stockholm och fördjupar dig i siffror och nummer.

tingeling sa...

åh så spännande att få presentera sig! jag är (väldigt, väldigt) snart 35, tvåbarnsmor, sambo, trist byråkrat och ägare till världens lataste hund. om bara 2 futtiga månader är den lååånga osloexilen över och vi flyttar äntligen "hem" till uppsala. om jag hade det minsta förstånd över skulle jag sälja allt och flytta till södern. hade jag haft förstånd tidigare skulle jag pluggat till socionom.

Jerk sa...

35-årig bostadrättsvänster med 1:a på Söder..dock uppvuxen i din hembygd, återvänder ständigt till den norra kommundelen i tankarna och till älgjakten. Just nu boendes i England fram till jul..har en dotter som i dagarna kommer över..vi ska gå på fotboll..

Den tjocke konsulten sa...

Lite äldre än dig, gillar datorer och elektronik och att lösa problem (gärna i kombination)!

Städar mitt liv genom att göra sånt jag borde avslutat för länge sedan men aldrig kom mig för (det var roligare att leka konsult)

Har ätit för mycket gratis kakor och bullar på diverse it-företag och har haft kortet i baren alldeles för många kvällar men den tiden är över och förbi.

Anonym sa...

Jag är en banankaka.

/duvetvem

Polly sa...

Jag är supersnygg, jättesmal - och fruktansvärt smart inte minst - och ska springa marathon i juni jättejättefort. Jag är lycklig, lyckad, framgångsrik, och sa jag snygg?
Just nu har jag druckit tre glas vin, så det är möjligt att jag överdriver en smula. Fast det tror jag egentligen inte.

Marie sa...

39 ett tag till, nyss hemkommen från Himlen därtill. Kontinuerlig läsare, civilingenjör med hårda ämnen i botten, västmanlänning men huvudstadsboende (nja i förorten då) i falurött hus med vita pelare.

ulrica sa...

just som jag skriver detta mumsar jag i mig en banan, sitter pa andra sidan jordklotet fran dig (narmare bestamt Hong Kong) och klipper med ogonen da jag ar ganska trott. Nar man ar 35 som jag ska man ga och lagga sig i tid, vilket jag ar dalig pa... Vila ar viktigt, speciellt nar man tranar en hel del, vilket jag maste gora just nu da jag har en boxningsmatch i Singapore i December... Hepp.

Miss Upsey Daisy sa...

Oh My- Hej fellow göteborgare! Låter fint alltihopa med kisse och blivande man! Höstgöteborg är fint med alla vackra färger ( och om man inte låtsas om regnet med..)

Yllet- Hejpådej! Du är nästan min blivande spansklärare ... så att du vet :) It-girl och allt.

Miss E- Dej känner jag igen som sagt var. Fint med te, frukost och vänner. Men låt inte mig störa.. hångla du vidare ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Turtan- Jag vet när dina tårar trillade... Du ska veta att jag är så glad för din skull att du och M landade lugnt och stilla till slut. Det är så skönt att se att det finns sagor med lyckliga slut .. för det är du värd! kram!

Em- Hej decemberbarn som gör fina smycken. Jag har på mig din fina uggla idag. Du gör jättefina smycken och jag ska kika runt lite till i din shop. Jag håller tummarna för dig för din dröm.

Tess- Dig känner jag sedan länge-länge.. Är det 1987 ponnyallsvenskan tro? Måste vara något sådant. Nästa helg har vi spännande planer du och jag!

Lotta- Klart man kan! :)

Hanton- Hej! Backhoppning är högt, hundar är fina och böcker och te är en oslagbar kombo. Jag tycker vi kan försöka träffas nästa stockholmstur. Nu verkar det dock dröja men jag ropar till. kram

Miss Upsey Daisy sa...

Tingeling- I exil i Norge. Det låter fint tycker jag men hemma är ju alltid hemma och borta är ju någon annanstans. Hundägare låter fint det ska jag också bli när jag blir stor.

Jerk- Hej! Dig har jag ju träffat men det måste vara toklänge sedan. Vi har nog inte ens pratat även om vi har en drös av gemensamma bekanta...

DTK- Hej! Det låter klokt att städa upp sitt liv. Det gör jag också ibland. It-konsulter känner jag några. Undrar ifall vi känner samma personer? Inte helt omöjligt. Det är en liten värld.

Banankakan- Dig känner jag. Gick nästan förbi hos dig igår. Pöss!

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- Hej perfekta människa! Även om du springer snabbt kommer jag att springa om dig! ;-)

Marie- Jag har också bott i västmanland en stund. Kul att du kikar in här och glad för din Himmel! Jag letar min. Snart ska jag leta iallafall.

Ulrika- Hej där långt borta! Boxas och banan. Hälsa Asien massor från mig. Hoppas resa dit till våren.

Tesa sa...

Vi har ju träffats ett par gånger! :)
Jag är 33-åringen som jobbar som inhouse-ad (och frilansar som bildredigerare), bor på en halvö och älskar sin man, kameran, datorn, lägenheten, att läsa och redigera/retuschera bilder, köra bil, jobba och promenera, prata, tänka och skriva och... djur också förstås.
(Och så fusksjunger jag och spelar pyttelite gitarr men bara när ingen hör.)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Vi är ju gamla bekanta men det är alltid trevligt att höra lite mer. Kul att du hänger här!

Emma sa...

snart 30årig dalkulla som bor i Solna med sambo. Jobbar med att fylla världen mes svensk Vodka. har lyckats genomföra tjejklassikern en gång och är snart klar med min andra. har tankar på att ge mig på den riktiga, men tvekar... kanske blir Stocholm triathlon istället.
annars är jag allmänt lat=)

Miss Upsey Daisy sa...

Emma- Hej Emma i Solna! Dalarna är fint och Solna är bra. Där är jag nu som då. Jag är också lat nu som då. Svensk Vodka. Låter som ett toppenjobb! Kul att du hänger här.

Jess sa...

Vad kul att läsa alla presentationer! Jag är i mina bästa år, snart 40 alltså, två barn, man och två kaniner. Bor i hus och har fått en passion för att blogga !!

Miss Upsey Daisy sa...

Jess- Hej där! Också gammal kaninägare (vädur) och har en stor passion för att blogga liksom du :)

Ting sa...

Tja!
Ting, en annan sorts fe.
Förklimakteriell, gift med PeterPan och morsa till tre pubbeungar.
Bor i Stockholm och jobbar som kallskänka.
Mitt stora projekt just nu är mitt körkort.
Efter det ska jag väl banta eller äta choklad.

C. Meow sa...

Jag är 41, sjunger alltid högt i bilen och bor i mitt eget lilla hus på landet utanför Luleå som är fyllt med böcker, handväskor och lampor. Där bor även rottisen Conrad som har lärt mig älska att vara ute i naturen. När jag behöver pengar (vilket är varje månad) så arbetar jag med tullfrågor och sjö- och flygfrakter. Och jag gillar bra bloggar, därför hänger jag här :D

Katarina sa...

Jag föddes för länge sedan i en regementsstad i Ångermanland. Flyttade till Stockholm som 10-åring och har bott här, i Linköping, London och Basel sedan dess. Jag jobbar med marknadsanalys och marknadsundersökningar (med mera) och är en riktig hejare på Excel. Bor i en bostadsrätt som sakta håller på att tas över av böcker, framförallt deckare. Det bästa i hela världen är och förblir choklad.

Camilla sa...

37-åring med man och två barn. bor i en alldeles för liten lägenhet i hufvudstaden. längtar efter hus och efter att komma på vad jag verkligen vill göra när jag blir stor. fast det där vet du ju redan...

Miss Upsey Daisy sa...

Ting- Hej! Körkort är fint och jag röstar för choklad såklart!!

Camilla- Vi känner ju nästan varandra. Tänker på dig varje gång jag kikar på SATC och det är rätt ofta. Jag sjunger också för mig själv och jag borde ha mer lampor i min lägenhet. Jag tycker du är tuff!

Katarina- Hej! Har också bott i Schweiz en tid. London låter som fina fisken och böcker ska ta över ens liv. Kul att du hänger här!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Så kan du lägga till att du är en exellent väskvakt om man springer lidingöloppet & att du är toppenfin i dina dagens med!

Viveca sa...

28-årig Helsingborgska som driver reklambyrå, utbildad civ ekonom. Har pojkvän (gillar inte ordet sambo... skumt va?). Pälsdjursallergiker, annars hade jag haft katt. Seglar på fritiden. Läser bloggar (har en själv också som uppdateras lite för sällan), helst de som är blandade av mode, personligt och framför all distans till livet. Oj vad det lät pretto. Men jag gillar din blogg och jag tror att jag skulle gilla dig på riktigt också!

Miss Upsey Daisy sa...

Viveka- Oh! Hej på dig! Vad glad jag blir för vad du skrev. Reklambyrå låter fint tycker jag. Den banan tänkte jag själv vandra först..

Akan-Kakan sa...

31 år. 2 barn. 1 make. Östgöte i skånsk exil. Bor i skrutthus under förvandling. Motto: Slipdamm är en livsstil.
Din blogg brukar jag läsa för du skriver så himla festligt! (Gör nu inte nåt sånt där kräktecken som Madonna gjorde åt Kevin Costner i den där filmen. Jag kan inte hjälpa att jag skriver töntigt.)

C. Meow sa...

Tycker du jag är tuff?? Näe ...

Miss Upsey Daisy sa...

Akan-Kakan- Jag älskart att du tycker jag är festlig! Slipdamm är en livsstil i mitt förra liv.. Kan bli i mitt nästa. Många här som är i exil förrsten? :)

Camilla- Jorå. Det tycker jag. Du är tuff!

Jowi sa...

Jag ar en 27-arig tjej som bor i Barcelona sedan 4 ar. Jobbar pa bank o pa fritiden gillar jag att vara ute i naturen, lasa, diskutera kulturkrockar men min spanske (ibland valdigt spanske) pojkvan och lasa svenska bloggar som din egen. Eftersom jag kommer fran en by inte langt ifran Gbg kanns det lite som att jag ar hemma i serige nar jag ar inne pa din sida. Tack o hej!

Miss Upsey Daisy sa...

Jowi- Spännande. Kul att du kikar in här ibland. Spanien låter toppen!

Anonym sa...

40-årig norrlänning med eget företag inom webbdesign och utbildning i detsamma. 2 supervackra katter, sambo, 3 nästan vuxna bonusbarn (känns inte alltid som bonus snarare minus.... så varför säger man bonus?) Skulle också kunna ta hand om alla hemlösa (speciellt katter) djur i världen. Kom hit via Polly som jag läst i ca 3 år. Drömmer om en massa olika saker men inser att de inte bara är drömmar snart. Det mesta går att göra om man fokuserar. Patricia