tisdag 13 oktober 2009

Kattityd.

Mumin har en härligt inställning till livet. Alltid glad, spinner jämt och är nöjd med det mesta. Det där borde jag ta efter tänkte jag. Fast imorse tvekande jag lite när jag såg vad han gjorde.

Sätter sig på katt-toan. Gör nummer två. Krafsar över. Normalt.

SEDAN.

Tokfnatt. Sladdar ut ur badrummet i någon slags eufori över att ha bajsat. Springer X antal varv i lägenheten. Fortfarande uppspelt över att ha lagt en kabel. Hittar en boll. Springer runt några extra varv. Lugnar slutligen ner sig och blir sig själv efter att ha firat i fem minuter. Flåsar av upphetsning över detta mirakel.

INTE.DEN.SKARPASTE.KNIVEN.I.LÅDAN.

9 kommentarer:

emve sa...

Alltså, det är väl helt okej att uppskatta ett lyckat besök på skithuset? ;-)

Vår kissar gör likadant! Vi kallar det bajs-race.

karro sa...

tack för första asgarvet idag! han måste ju varit skitnöjd över sin prestation!

LabHäxan sa...

Om man kan glädjas åt lite, så har man mycket att glädjas åt här i livet. =)

Laila och Johan sa...

Jag tycker vi låtsas att det är charmigt... ;)

Padmé Amidala sa...

Hahaha! Min hund gör likadant (fast utomhus)!

No-one sa...

HA HA HA HA - klockren beskrivning!!! Exakt sådär beter sig Modesty också. Och så den där vilda blicken! My God.

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Dumma mig. Såklart det är värt att springa ett ärevarv för!

Karro- Skitnöjd :D

Labhäxan- True.

Loppis- Visst låtsas vi det.

PA- Värt att fira övarallt.

Alexia- Kul att höra. Tänka sig att det är fler som är uppåt över mission completed. :D

C. Meow sa...

Jepp, så gör Conrad också. Och ok, inte så smarta men fan vad glada de är ...

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Nästa gång jag går på toa ska jag också ta ett ärevarv !