onsdag 21 oktober 2009

Kalas-Nazi.

Jag har en viss fablesse för att styra och ställa inför större kalas. Kan vara på både gott och ont förvisso. Jag vill minnas en midsommar för några år sedan när någon "lätt" överförfriskad herre tyckte att jag skulle ha en sådan där gul reflexväst på mig bara för att jag råkat ha mest promille den där alkomätare fungerade inte som den skulle men ändå. Jag vägrade och hänvisade till att "Pernilla säger att den luktar illa" och jag får svaret notera att det är mer eller mindre ordagrant citerat.

" Du, vi har sjungit dina jävla sånger hela festen nu sätter du på dig den!"

Om man vill säkra en icke-inbjudan till framtida kalas är det här en bra väg att gå. Det finns visserligen flera men det här ett sätt.

8 kommentarer:

Jess sa...

Haha, ja inte vill man bjuda honom! Det är väl inget fel på sånghäften! Jag gillar när någon har ansträngt sig lite extra för att det ska hända något!

Annie - PD sa...

Hehe, kan tänka mig att han hamnade på svarta listan... :D

Fröken Svensson sa...

Hahaha!

No-one sa...

Toppen - tack för tips!

Jenny sa...

Ha ha, bra att du pekar med hela handen!

Miss Upsey Daisy sa...

Jess- Sur blev jag. Det är inget fel på mina sånger minsan.

Annie- Becksvarta listan för honom!

Frk S- ;-)

Alexia- Så lite så ;-)

Jenny- Jajajmen.

LabHäxan sa...

Han ska bara vara tacksam. Lite sång har ingen dött av.

Miss Upsey Daisy sa...

LH- Exakt!