måndag 26 oktober 2009

Bättre än Wii.

Till Karlstad fick jag nöjet att köra min kompis bil. Det går oftast väldigt bra så länge man kör rakt fram. Jag skulle snarast lägga fram det som så att rakt-fram-körning är min starka sida. Ifall man undrar vad den svaga sidan är skulle jag säga så här. All- annan-körning. Det blev hon varse om när det blev stadskörning och det började dyka upp diverse flyttbara hinder längs vägen. Flyttbara hinder= andra bilar & fotgängare. Men hon tog sin uppgift på fullaste allvar och vrålade "pensionärer" när jag började komma lite för nära. Jag kontrade lite med ord som "hoppsan då" men även "ta dem med dörren". Det blev lite skojigare och skapade en specielll stämning i bilen. Piggade upp hela sällskapet tyckte jag. Kul att göra saker ihop.

16 kommentarer:

Spader Madame sa...

Alltid roligt kan man tycka! Själv tycker jag man ska införa något slags poängsystem. Undrar om man kan få många när man kör Essets automat?

Turtlan sa...

Hur gick det i alla rondeller?
Det finns ju några på väg hit....


Min bil stod tryggt i garaget hela helgen... tycks ha varit ett klokt beslut helt ovetandes.

Fröken Svensson sa...

Hahaha!Kul för dig men låter farligt för fotgängarna ;) Kram

Padmé Amidala sa...

Hur länge har du haft körkort? :0)

Tess sa...

På min väg kör du troligtvis tryggt. Den är inte så hårt trafikerad liksom...

DET SKA BLI SÅ KUL ATT SES!!!

tingeling sa...

hoho. ja, det ska va ett äventyr att köra bil.

Katarina sa...

Skoja inte om Wii! Jag ser verkligen inte fram emot när de som mest ägnat sig åt bilkörning på Wii, Xbox och liknande kommer ut i trafiken.

Sist jag var hos kompisarna med barn vill ett av dem att jag skulle titta på när han körde bil på Playstation.

Det tog inte lång tid innan han kraschade in i en annan bil.

- Oj då, så jag.

- Man ska krocka, sa han.

Skönt att du tog dig och dina passagerar fram i ett sådant skick att du fortfarande kan blogga iallafall. :-)

No-one sa...

Ja det gäller ju att hitta spänningen i vardagen, så den inte blir alltför förutsägbar!

Laila och Johan sa...

kör för lite bil. Kurvor är kluriga. Cyklister leker med döden då de är ute på mina vägar...

Camilla sa...

hahaha! fick ni någon med dörren?

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Exakt. Poäng för dörren?

Turtlan- Nemas problemas! Tryggast med bilen i garaget. ;)

Frk S- De får se sig för! ;-)

PA- I 18 år!

Jess- :D

Tess- Underbart att ses.. det är ju länge sedan nu!

Tingeling- Living on the edge ;-)

Katarina- Klart jag tar hand om mina passagerare.. liiite kryddat inlägg kan man tänka ;)

Alexia- Good thinking!

Loppis- De får skylla sig själva eller hur!

Camilla- Tyvärr inte ;-)

J sa...

Helt klart sånt som skapar spänning i vardagen!

Annie - PD sa...

Haha, kan se åkturen där framför mig :D

Tesa sa...

Din kompis är modig! :D

Anonym sa...

Kanske bra att vi inte bor i staden där det kördes. Eller att inte någon av oss står som ägare om det skulle dyka upp några krav i efterhand :)

// Medpassageraren

Miss Upsey Daisy sa...

Hanton- ;-)

Annie- Lite rallybil så... !

Tesa- Hon blev lite förvånad minsan..

Medpassageraren- Det där får vi göra om!