fredag 16 oktober 2009

Hemma.


Bestämde mig häromdagen att jag ska ha ett rekordeligt jullov. Vidare ska jullovet tillbringas uppe i Dalarna. Jag tror banne mig att jag ska tillbringa säg tio dagar i mina föräldrars ömma vård. De kommer fullständigt gå i taket av joy att få husera deras vuxna dotter under en sådan mindre evighet. Det kan hända att det blir vissa avstickare för skidåkning & ridning och besök runt i diverse byar runt omkring men mesta av tiden kommer de få nöjet att se mitt vackra ansikte både morgon,middag och kväll. Mina föräldrar är lyckligt lottade. De vet bara inte om det än.

10 kommentarer:

emve sa...

Låter riktigt härligt! :o)

Sincerely Johanna sa...

Få inte vinterkräksjukan i år med bara. För visst hade du det förra året när du var hemma över jul hos dina föräldrar? Trevlig helg.

Jess sa...

Låter som ett toppenlov!
Gillar Dalarna! Ska till Idre i februari!
Tror dina föräldrar blir glada! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Man får hoppas när man bosätter sig så länge hemma ;-)

Johanna- Yes. Det var jag. Fy, inte igen...

Jess- Vi får hoppas. Jag kommer som ett brev på posten ändå ;-)

No-one sa...

Du. Det låter som en bra plan.

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Faktiskt. Jag tänker snö,böcker,foto,varm choklad.

Helena sa...

Sådär känner jag VARJE år..."nu ska jag banne mig ta en hel drös dagar och vila upp mig där hemma". Vad händer? Jo, rastlösheten äter mig efter ett par dygn och jag återvänder till storstan... Är det bara jag?

Miss Upsey Daisy sa...

Helena- Jag veeet. Men jag lurar mig själv någon månad till ;D

Tess sa...

Besök emotses med glädje!

Trots (eller kanske just för att) jag inte är din förälder...


;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- ;-)