söndag 5 oktober 2008

Överdriva har ingen dött av.



Klickat hem en fin väska från Maria Westerlind. Fin och sedemera stor upptäckte jag när den dök upp hemma. Riktigt stor. Så stor så att man berättar för Gustafs mamma att jag kan stjäla hennes Gustaf utan att hon skulle märka det. Och hennes sambo. Han är inte så jättelång. Visserligen blir det tungt men de skulle gå. Spånar vidare och messar Fallskärmsjägaren angående nyförvärvet.

"Har köpt världens största handväska. Om jag vill kan jag ta med en ponny i den till jobbet. Får jag det?"

13 kommentarer:

Anne sa...

Är det din skyltdocka? Vill ha vill ha vill ha. Ska köpa en så fort jag slutat byta land ett par gånger om året.

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- Nej det är från Marias hemsida. Har ingen skyltdocka.

karro sa...

supersnygg! men den var stor!!!!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag gillar stora väskor, kan du inte ta med den där ponnyn till lunchen på tisdag ;p

Laila och Johan sa...

Klart du ska ta ponnyn i väskan!!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Ärligt. En liten ponny får med all säkerhet plats.

Miss E- Han har inga rikskuponger

Loppis- Allt går med våld och vaselin.

C. Meow sa...

Men var hade du ponnyn innan du köpte väskan??

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- I en IKEApåse såklart!

stella sweden sa...

Jag skulle mer än gärna ta med en liten ponny till jobbet men frågan är ju...får man det?

Miss Upsey Daisy sa...

Stella- Ingen aning. Han svarade aldrig!

Smartasmia sa...

Moahahaha...nere i Småland fanns en gång två galna hippies i ett hippiekollektiv. En dag fick de ett ryck och tog familjens 2 shettisar i en Volvo PV och drog ner i Europa på turné. De lyckades hålla bägge shettisarna gömda genom otaliga tullar.

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia- Låter helt galet! Jesus.

Blue sa...

Okay - för att inte vara så satans tungsint som jag låter.

Nu har jag försökt hitta väskan. Men på hennes webshop finns det bara en väska med bild och två utan bild. Och det gör mig GALEN. Eftersom jag tyckte att din väska var snyggare än den jag köpte och numera kånkar omkring på.

Vad heter väskskrället? Vart ska jag leta?

Och om sambon kommer på mig med att köpa fler väskor kommer jag antagligen bli fråntagen både kontanter och visakort. Men man behöver väl inte tala om allt heller ;o)