måndag 20 oktober 2008

Skomakaren runt hörnet.

Lämnade in tre par stövlar till den lokale skomakaren. Hur lokal förstod jag inte förrän jag bad om ett kvitto att jag lämnat in skorna. Han tittade på mig upprepade ordet som det vore något konstigt. Jag tittade tillbaka med ettt vänligt leende som för att ge stöd i det här... underliga med kvitto. Han tar ett gammalt kvitto suddar lite på det .. skriver en trea och lovar mina stövlar på onsdag. Kalla mig synsk men den här killen har inte hemsida.

10 kommentarer:

Camilla sa...

det är ju underbart med en sån skomakare. min "shoemaker" lät mig inte betala när jag lämnade in ett par av sigges skor. lite gulligt! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Det är första gången så vi får se ifall han får fler chanser"

Turtlan sa...

Så funkar det hos min lokale cykelreparatör.

Kvitto...?

- Du får väl peka ut vilken cykel som är Din när Du hämtar den.

Funkade så bra så!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Bara han är bra så! På onsdag får vi se!

Anonym sa...

Hehe, sån är min också. Men han älskar mig (eller åtminstone min flod av skor) så jag brukar få rabatt. Han säger det åtminstone, någon prislista har jag aldrig sett...

Anonym sa...

Hahahahahha... ja, det finns sådana ställen kvar. Rätt gulligt :-)

Linda K sa...

det är skumt det där med businessar som inte har nån hemsida...

Miss Upsey Daisy sa...

Polly- men vad kostar det att sula om? Hundra spänn per par? Billigt eller dyrt.

Maria- Man ska stödja!

LindaK- Det här är en liten butik med en liten farbror.

Enannan sa...

Spännande! Och, imorgon är det dags! Kommer du kunna sova inatt?

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- Inte utan att kissa på mig!