tisdag 7 oktober 2008

Oroar ni er för bankkrisen?

Det gör jag.

18 kommentarer:

karro sa...

jag gör som med leverfläcken, skjuter det framför mig o vill inte tänka på det....

Anonym sa...

Har länge tänkt att "nu kan det inte sjunka lägre" och lika länge förvånats över det "det kan det visst det" som kommer tillbaks som svar på tal...

Spader Madame sa...

Oroar mig inte men jag har heller inte någon dyr bostad, men en del pengar i fonder. Behöver dem inte just nu så jag tar det lugnt... IS i magen bara... En kommande lågkonjunktur skrämmer litet, kidsen behöver jobb!!

Anonym sa...

inte särskilt..jag ser det här mest som bevis på min teori om att finansvalpar mest är en skock får med taskiga nerver..
(sen har jag typ 48.50 på mitt sparkonto, så jag täcks ju av den där försäkringen :))

Laila och Johan sa...

Jag gör en klassiks struts...

Peter Madison sa...

Well, orolig och orolig. Världen är knasig därute och det är inte första gången som skattebetalarnas pengar går åt till att rädda de girigas framfart. Sett i det lilla så kommer många säkert drabbas och kanske få gå från sina jobb men i det stora vetetusan om det spelar någon roll.

Solen går upp imorgon med...

emster sa...

Jag med. Finanskris är bajs!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Jag är orolig. Räntor & jobb.

Pär- Det går ju alltid upp och ner men denna nedgång verkar bli rätt djup.

Spader- Så länge du inte säljer har du ju inte förlorat något. :D

Jerk- Det är ju bra. 500 000 papp är en rejäl summa.

Peter- Så du är inte orolig att förlora jobbet? Grejen är ju den att det här påverkar oss alla. Faller en faller flera helt klart.

Loppis- Jag också. Lite iallafall.

Emster- jag med!

Peter Madison sa...

Hmm...vet inte vad det är för fel på mig men nej, jag är inte rädd för att förlora jobbet...

Miss Upsey Daisy sa...

Peter- Vi är alla olika. Inte för att jag oroar mig sååå men det känns tråkigt när det går nedåt i konjunkturen.

Jo sa...

Jag har inte placerat några pengar, och har inga större lån att oroa mig för, men rent allmänt känns det som om det barkar åt h-e...

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Inga större lån här heller...

Tesa sa...

En månad till sen så...

Turtlan sa...

Ligger lågt!

Glad över att min storsparande sen ½ år går in på "vanliga" sparkonton och inte på ett fondkonto!
Då hade resorna blivit dyrare.....

Tror på uppgång! Framöver....
Eller...?

Anonym sa...

Nej, men det beror mest på att jag inte fattar så mycket av den ännu. Är för puckad när det gäller finanser helt enkelt ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Några månader till och vi når botten tror jag.

Turtlan- Upp kommer det att gå. Frågan är bara när?

Maria- Inte jag heller. Men det tror jag inte att någon gör?

Anonym sa...

"skattebetalarnas pengar går åt till att rädda de girigas framfart"

Tja varenda svennebanan som lånat till 100% av lägenhetsköpet, lånat till båtköpet, lånat till köksrenoveringen etc. och allt till artificiellt låga räntor har bidragit till karuselle lika mycket som diverse chefer inom bank och finans.

Använder man statens pengar på ett vettigt sätt som t.ex. i UK där staten blir delägare i bankerna tror jag att det blir plus på 10 års sikt.

Miss Upsey Daisy sa...

Den tjocke konsulten- Håller med dig till 100%. Jag har lån på lägenheten men inte hundra procent utan rätt mycket lägre. Studielån också men annars tar det slut. Vi är alla medskyldiga till det här varken mer eller mindre.