tisdag 28 oktober 2008

Jag och skräckfilmer.

Var och en för sig en finfin sak men inte i kombination. I fredags såg jag Låt den rätte komma in på bio. I lördags började jag med boken. Det blir nog lite väl mycket av det goda. Vi har alltid persiennen nerdragen till 3/4 för att vi ska kunna se när Gul vill komma in igen. I natt när jag gick upp vid 02 och släppte in honom släppte jag ner persiennen ända ner. Imorse när B frågade mig varför jag hade gjort det svarade jag honom halvt i sömnen att det var för att inte vampyrerna skulle kunna titta in. Såklart. Varför frågar han ens?

10 kommentarer:

Millan sa...

Jag känner att jag bara måste läsa den där boken. Speciellt en kväll när maken inte är hemma.

Anonym sa...

Åååå, den filmen talar alla om. Måste se. jag vill också vara rädd för vampyrer ;-)

Anonym sa...

Och när du är klar med den boken tar du nästa, "Hanteringen av odöda". Den är lika bra (fast utan vampyrer)!

Anonym sa...

haha helt underbart. fråga, ska man läsa boken först eller se filmen först och läsa boken sen??

Miss Upsey Daisy sa...

Millan- Jag har extra säkerställt att B ska sova hemma framöver. Annars kommer jag till dig och sover!

Maria- Se till att de inte tittar in bara!

Pär- Finns hemma redan. Nästa plan!

Fashionholic- Läsa boken. Jag gjorde tvärtom bara...

Trixtess sa...

Såklart att persiennerna måste vara nerdragna så att vampyrerna inte kan titta in. Det förstår ju vem som helst. Doh!

Tesa sa...

Och till nästa bok kan du komma att behöva ett sånt här bokmärke! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Eurotrash- Nyfikna vampyrer finns i varje hörn.

Tesa- Perfa ju! ;-)

emster sa...

Åh! Jag har precis börjat läsa den - vi är typ tvillingbokläsare! Coolt!

Fru Choklad sa...

Det går också bra att lägga lite vilök på fönsterbrädan. Det gillar dom inte ;)