torsdag 23 oktober 2008

Jag och Jag en vanlig dag.

På mitt jobb är det så olika. Jag är så olika.

Ibland tänker jag. Men håll snattran Miss UD och låt någon annan prata. Fler personer vid bordet. Du är inte roligast i världen. Men då försöker jag ställa 20 snabba frågor till resten av kollegorna. Så även om jag inte pratar styr jag ämnet. Den enda gången jag är tyst är när jag a) sitter själv på rummet b) äter.

Men så finns det tillfällen när jag är tyst. Übertyst. Stora möten och så. Då sparkar jag mig själv hårt på benet och väser. Säg nått. Säg nått då. Gärna nått smart. Men då kniper jag ihop munnen till ett streck och stenvägrar. Det bor en tyst fegis långt där inne.

Inre konflikter är det nya svarta.

10 kommentarer:

karro sa...

känner igen det där...

Spader Madame sa...

Tur i alla fall att där finns en inre dialog, hur många finns det inte därute där lyset är tänt men ingen är hemma? Dessutom har jag hört att en liten konflikt då och då bara är av godo....

Själv skulle jag bli glad om någon lät bli att mata mig med femkronor varje gång det är möte. De dumma kommentarerna haglar...har sagt åt mig själv att hålla klaffen, men det funkar dåligt!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Hej kompis!

Spader Madame- Jag lyssnar inte heller på mig.

Sincerely Johanna sa...

En föreläsare berättade att om du inte börjar prata inom 10 minuter vid en lektion/möte/middag är sannorlikheten att du kommer säga något över huvud taget liten.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Där ser man.

Spader Madame sa...

Tänker lyssna litet på Johanna här och försöka överleva utan att knysta de första 10... Men då kommer väl Spader på att det går att kompensera - ta igen förlorad tid och smattrar som en kulspruta...

Du får prova omvänd taktik! Miss UD - smallerbrackan (för visst är väl det ett ord som fröken kan?)

Camilla sa...

oj vad jag känner igen mig. :)

Anonym sa...

Så upplever jag det också många gånger, men jag är övertygad om att du tillhör kategorin som slår näven i bordet då det verkligen gäller liksom.

Heja!

No-one sa...

"Inre konflikter är det nya svarta. " = HA HA HAHAHAHAH AHA HA HA HA!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Smallerbrackan?

Camilla- Skulle vilja säga mer på möten och mindre på fikat....

Maria- Det gör jag nog. Slår näven i borde för arg kan jag bli. Det händer. Ganska lagom ofta.

Pixlexia- ;-)