fredag 17 oktober 2008

Stockholm so far...

...väskorna ordentligt genomsökta av min kompis dotter. Dragkedjor stänger inte ute 18-månadersbarn. Hon var dock glad så jag var glad. Hon var dessutom ännu mer bedårande i mitt pärlhalsband. Utlåningstiden var kort dock av säkerhetsskäl.

...sprang på en gammal vän sedan mediautbildningen. Vi har inte setts på säkert tio år. Nästa gång jag är i stockholm så..

...jag rationaliserade bort kontorsparaplyet. Big mistake. Gående från centralen till i ÖSREGN till Hötorget där jag köpte ett paraply av en mystisk figur. Han tittade på mig först och försökte kränga en väska. En väska? När jag släpar på tre redan och ser ut som en dränkt katt? Köpte ett paraply och tog mig till hotellet. Väl där vägrade malmökollegorna krama mig för jag var för blöt och jag fick mitt rum innan alla andra för att torka mig. Business min rumpa!

...jobbmingel igår. Ibland party ibland not. Smet dock rätt tidigt och smög så att Fallskärmsjägaren inte skulle se. Han verkar dock ha haft ögon i nacken och vid hotellfrukosten så frågade han när vi hade gått tillbaka. Letade efter er vid nio... ? Lade huvudet på sned och frågade om det hade varit bättre ifall jag partat hela natten och kommit till hotellet vid femsnåret. Då sken han upp och sade att det hade varit mycket bättre.

4 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Hoppas du har det riktigt bra! Kramar!

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Det har jag!

Anonym sa...

Hahahahaha- vad kul att du är i Stockholm!

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Missade dig tyvärr...