söndag 19 oktober 2008

Söndag.

Idag har vi köpt en spis. Den går utmärkt att koka på pasta på. Så har den en varmluftsugn med. Jag ska genast bläddra lite i bruksanvisningen för att klura ut varför det är fiffigt. En sak som är fiffigt var att jag inte antände de kartongbitar som jag inte avlägsnat när jag satte i gång spisen för ett slags första nu-kopplar-vi-in-spisen-grej. Man ska vrida på olika funktioner olika länge och sedan ska man låta spisen vädra i två timmar (!!!!) och sedan torka ur. När jag öppnade ugnen för att vädra upptäckte jag dessa kartongbitar som satt kvar och då hade suttit i ugnen i 1½ timme. Så jag gissar att det är en grej som är bra med varmluftsugn, man kan värma upp kartong jättelänge utan att det börjar brinna.

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

Det finns andra bra saker också, men jag är inte så bra på dem ännu! Jag får också ta och läsa bruksanvisningen...fast jag brukar bara ringa Mamma... Glömde skicka en kram förut! KRAM!!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- En bra sak är iallafall att man kan värma kartong i den i flera timmar utan det brinner.

Vad mer kan man begära?

Anonym sa...

Hehehehe. Hemmets och dess projekt! Har också varit i heminrredningstagen och köpt en massa småprylar på IKEA. Pust.

Men en spis är verkligen en... spis. All lycka med den :-)

Anne sa...

du är för rolig. Varmluft är bra, gör allting snabbare.

Tesa sa...

Ahahaha! Mina kartongbitar brann inte heller! Alltså de som satt längst in...de andra hade jag självklart tagit bort.

Det luktade as i lägenheten en hel vecka efteråt!

Grattis till nya spisen!

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Man tackar. Så länge den kokar pasta är jag rätt nöjd. ;-)

Anne- Vi märkte det lite senare under kvällen när vi brände pizzorna. Learning by doing helt enkelt..

Tesa- Luktade as men inte så mycket som jag trodde det skulle göra...