söndag 5 september 2010

Riga.

Till veckan åker mina föräldrar till Riga. Det var födelsedagspresenten de fick av mig och min bror då i somras när jag hosthost glömde först.

Min pappa började genast prata om att de ska åka några dagar innan kolla läget och slå upp ett tält nära flygplatsen för att vara absolut säkra på att hitta och hinna med flyget. - Min mamma skrattar lite nervöst fastän hon vet att han bara skojar (för det gör han väl liksom?).

Sedan bokar vi hotell och hämtning vid flyget och pappa säger att det är bra för om något blir galet kan de ringa mig. - Jag skrattar lite nervöst fastän jag vet att han bara skojar (för det gör han väl liksom?).

Ett nytt ord för det svenska språket skulle kunna vara "hönsdotter"?

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

"curlingdotter", snarare. Sträck på dig.

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfafar- Jag reser så mycket mer än de... Vill hjälpa :)