lördag 4 september 2010

My Pokerface?

Det fanns en tid för rätt länge sedan när jag trodde jag kunde dölja vad jag tyckte & kände men jag blir mer och mer varse om att så är det inte.

Som igår när jag var på på väg ut från gymet kom bodypumpinstruktören framspringande till mig och frågade ifall jag hade fått ont i ryggen under ett par övningar. Han hade nämligen noterat det ( trots att jag alltid står längst bak i salen) och gav mig några råd och sade att det var lätt att få det när man var så lång och att han också ofta fick det. Jag hade knappt noterat det själv.

Eller den gången jag och Fallskärmsjägaren flög hem från möte i Stockholm och landningen i Göteborg var en smula guppig och jag var några millisekunder från att be honom hålla mig i handen, prata med mig eller vad som helst. Landningen gick bra och jag bad honom aldrig men så fort vi landat kom flygvärdinnan fram till mig och frågade " Är du okej?". Det till trots att jag inte yppat ett ord. Inte ett ord.

Men ändå inte ett skäl till botox. Möjligen burka?

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag ser alltid på dig vad du känner så mig lurar du inte.

Miss Upsey Daisy sa...

Nilla- Attans. Till och med under en eventuell burka?

Märta sa...

Är det därför man använder Botox, alltså!
Inte underligt att jag får torsk på pokerkvällarna! Fusk, juh!

Miss Upsey Daisy sa...

Märta- Japp. Så är det. Alla vet inte om det bara. Fast nu vet ju du och jag.

No-one sa...

Botox OCH burka kanske? För att vara på den säkra sidan?

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Botox och burka. Så är man ett stenansikte där under allt tyg!

Katarina sa...

Jag tycker inte att vi lägger ner tillräckligt mycket tid till att diskutera hur det kommer sig att bodypumpsinstruktören noterat något som du knappt noterat själv där du stod längst bak i salen i ett (antar jag) ganska stort rum där du (antar jag) inte precis var ensam.

Jag tror att du fått en beundrare. Jag tror inte det är läge för vare sig burka eller botox.

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Och flygvärdinnan då? ;-)