lördag 18 september 2010

I ett nötskal.

Resans Rysare- När Ryan Air meddelar att det är strejk i Frankrike varvid vi sitter inspärrade på planet i två timmar och inte vet exakt om vi kommer iväg eller ej. Krisplanerar alternativ.
Resans Boende- Etagevåning med takterass mitt i smeten. Mycket nöjda är bara förnamnet.
Resans Rätt- Meh! Tapas såklart.
Resans Dryck- Vad var inte resans dryck? Men möjligen Cava.. eller rödvin.
Resans transportsätt- Taxi! Oftast åt fel håll men ändå.
Resans Guide Alla Kategorier- Det var jag det. Vi säger det iallafall.
Resans Shopping- Skinnjacka, parfym,bastoppar. linnen.
Resans Varm i Hjärtat- Vänner som aldrig låter min flygrädsla växa trots turbulens.
Resans Skicklighet- Att trots shopping hålla sig inom Ryan Airs viktbegränsning med bravur.
Resans Da Capo- Nästa år ny resa. Destination okänd än så länge.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och oj vad vi ser fram emot nästa år!! KRAM Åsa

anna sa...

men alltså dessa fransmän. under mitt år i Paris upplevde jag oräkneliga, bl.a. tågstrejk och tunnelbane-städar-strejk (mycket effektivt. sanslöst äckligt blev det på ingen tid alls.)

Katarina sa...

Låter som en alldeles utmärkt resa. :-)

En fråga bara, för jag menar 2 timmar instängd i ett Ryan Air-plan är en mardröm hur som, men hade de infört betaltoalett på planet?

tant t sa...

Den där takvåningen låter som något jag skulle vilja copy-pasta till våren ;)
Skippar dock gärna Ryan Air (är man gift med en pilot så har man reseförbud med oseriösa lågprisbolag :)

Miss Upsey Daisy sa...

Åsa- Plan kommer!
Fru A- Märkliga människor dessa fransmän.
Katarina- Jag gick snabbt som attan på toa..
Tant T- Det förstår jag...