måndag 6 september 2010

Dagens resebestyr.

1. Hämtat ut tågbiljetter till Stockholm för oktoberhelgen.
2.Bokat boende för utbildningen i Stockholm om två veckor. Alla hotell fulla i hela innerstan. Fick rum i en skokartong. Då finns det inte ens ett fönster. Sådär nöjd. Skokartong inte min melodi.
3. Svarat på tjugo snabba frågor då mina föräldrar åker till Riga imorgon. En smula nervöst för alla inblandade.
4. Själv reseplanera en smula inför Barcelona nästa vecka.

Visste ni förresten om att jag har 40 högskolepoäng i ämnet turism? (och här antecknar intresseklubben minsan så att pennorna glöder)

9 kommentarer:

Linda K sa...

god damn!

Cecilia sa...

Du menade alltså skokartong på riktigt? Inte klokt ju.

Spader Madame sa...

Alltså - inte visste precis. Men man kunde ju ana!

Miss Upsey Daisy sa...

LindaKJ- Jag menar det!
Cecilia- Det verkar inte bättre. UTAN.FÖNSTER??
Spader- He he

tant t sa...

Om du kan tänka dig att bo utanför stan så brukar Waxholms hotell ha rum kvar när det är tokfullt i stan :) De bjuder nog på fönster ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Tant T- Jag kan bo där men det är lite surt när man är van med Mornington . Eller .. bara fönster hade varit fint.

sarapirat sa...

miss ud, det kanske är en mysig skokartong???

granola x 2
http://rararabarber.blogspot.com/2009/04/homemade-granola.html

yumyum

Katarina sa...

Vad har man för nytta av 40 poäng i turism om man ändå inte kan fixa ett bättre hotellrum än en skokartong? ;-)

Jag antar att du redan ställt dig i kö för eventuella avbokningar?

Jag ska luska med syrran och se om hon har kvar några kontakter i hotellbranschen.

Miss Upsey Daisy sa...

Sarap-Miljoners tack.Jag ska göra granola i helgen om jag hinner :)
Katarina- Det var resebyrån som sökte och helt ärligt gör det inte så mycket. Det är bara jag som raljerar.