måndag 27 september 2010

Mitt i.

Mitt i siffror och procentsatser kan det vara passande med en paus. Fallskärmsjägaren och jag är förmodligen de enda personerna som forfarande köper CD-skivor så vid inköp tillhör det god sed att spela en smula i fikarummet. Oftast får man sällskap av någon annan kollega. Idag var det musik som tydligen släpptes vid tidpunkten för min födelse. Efter en stund tackade jag för mig och lät därför alla herrar prata vidare om bandets storhet. Innan jag lämnade rummet hörde jag en röst av en kollega som delgav "Exakt, det där brukar jag spela hemma när min fru inte är hemma". Passar fint till luftgitarr tänkte jag och smålog en smula.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Så - vad var det för band?

Jag köper också CD-skivor, fast inte så ofta längre. Inte för att jag laddar hem via nätet utan för att jag tappat koll på vad som är på gång inom musiken. Det fanns en tid när jag hängde med, men inte längre. Tyvärr.

tant t sa...

Ha ha ha :) Jag har en finsk morbror som ALLTID spelar luftgitarr - det är så roligt :) Speciellt när han själv tror att han är proffs ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Slade. Känner igen namnet men inte så mycket mer. Jag försöker hänga med. Går hyfsat.

TantT- Proffs är de alla ;-)

Plastfarfar sa...

Jag köper CD-skivor, ångrar de vinyl jag kasserade men stoppar iaf in skvorna i en Blue-Ray. Duger jag?

Miss Upsey Daisy sa...

Plastfarfar- Såklart. Det gör du alltid :)

anna sa...

Slade!!! oh yes! (älskar sjuttiotalsrock...)

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Oh!