fredag 29 januari 2010

Smidig som ett kassaskåp.

Inför Kambodjaresan har jag frågat Fallskärmsjägaren ifall han kan vara min ICE kontakt (detta till trots att han själv är utomlands med familjen samtidigt). Men som han sade " jag styr upp det från Spanien i sådant fall". Vilket jag är fullständigt övertygad om att han gör. Vi kom (surprise)överrens om att jag skulle kika noga på min försäkring.. Min pappa är bra men han hetsar upp sig bara jag ringer och meddelar att bilen inte startar. Jag har dessutom testat honom när jag hade min kris i Kanada (en otroligt obehaglig historia). Det gick sådär. Fallskärmsjägaren letade lite i en hög och hittade plastfickan med alla nödvändiga papper sedan Vietnamresan för sex år sedan. Den bör uppdateras misstänker jag starkt. När det väl var bestämt ringde jag min mamma och droppar.
- Du, jag har pratat med Fallskärmsjägaren och han får vara min ICE kontakt för det gick ju inte så bra sist du och pappa förstökte styra upp saker. Dessutom behöver jag forslas med flyg till Bangkok om det krisar till sig riktigt och eftersom de inte kan ta hand om de värsta fallen i Kambodja. Jag menar din och pappas engelska är ju inte så jättebra och troligen är jag ju då så pass illa i sådant fall att jag inte är stånd i att kommunicera alls.

Sedan följde en lång tystnad från min mamma.

- Ska du verkligen åka?

Nästa gång vi pratar ska jag berätta lite om att det är rätt mycket landminor kvar i landet. Eller så kan det vara att överinformera.

12 kommentarer:

Tesa sa...

Hahaha! Du är hemsk... ;) jag tror det där med pappor och självgående döttrar är något väldigt svårt. Vad fyller de liksom för funktion om de inte kan hjälpa? Och mammor, ja oroliga mammor...
Tur du har någon utomstående som kan hoppa in och agera vid behov!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- ;-) Med glimten i ögat svar ja men hamnar jag i kris måste jag kunna lite på de "på andra sidan".

Turtlan sa...

Men stackars Mamma Miss UD då.... förstår att hon sa som hon sa.
Min hade sagt minst detsamma OCH börjat gråta....

Bra med en ICE person som kan hjälpa till om det strular till sig men Du har nog gjort Ditt inom strulområdet på resor så han kan nog få det lugnt.... peppar peppar säger vi här.

När går avresan mot landet i öster?

KvällsHej från mig!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Resan mot landet i öster går den 29 mars.

Kvällshej tillbaka.

Annie - PD sa...

Haha, föräldrar är alltid föräldrar :D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- ;-) Det var inte så snällt men de är vana :D

Katarina sa...

Jag beundrar dig verkligen. Jag väljer bort resmål med alltför mycket otäcka saker, och då pratar vi magbaciller och insekter.

Outlösta minor liggar någonstans i paritet med giftormar. Minorna har den fördelen att de ligger där de ligger, medan det på vissa resmål alltid finns risken att giftormar tagit sig in i ens sovrum.

I vilket fall är jag förskräckt över din Kanadaupplevelse, arg över att din kamera är borta och hoppas att du genom försäkring eller annat hinner få en ny till Kambodjaresan.

Och håller tummarna för att Fallskärmsjägaren inte kommer att aktiveras som ICE.

När är det förresten du åker iväg?

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- :) Kanada var riktigt hemskt och jag förstår nog inte vilken enorm tur jag hade ändå. Bara att få lifta tillbaka 7 timmar med en kille från Thailand ( som dessutom drack öl medans han körde) och tur att ha back-up i Detroit. Jag var nog en daredevil sju resor värre innan det. Jag har fullt förtroende för Fallskärmsjägaren ifall saker skulle gå åt skogen. Dessutom är vi ju två den här gången. Jag ska vara försiktig ... hålla mig på vägen för där ska det åtminstone vara fritt från minor.

anna sa...

åh, mitt hjärta blöder för lilla mamman... överinformera inte! och ta fallskärmsjägaren som ICE, han verkar stabil :)

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Mamman tål det mesta ;-)

Tess sa...

Jag ska ladda upp med många spypåsar så behöver du inte forslas till Bangkok. Angående landminor - vi ska hålla oss på den smala vägen, eller hur!?!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Såklart den smala vägen.