onsdag 6 januari 2010

Bloggen och jag.

-Där är du ju, var har du varit hela dagen? Lämna mig ensam så här?
-Vad menar du? Jag har ju varit här.
-Har du väl inte alls det? Hur många inlägg har synts till? En blogg kan inte lämnas vind för våg!
-Jaha, du menar så?.Jag har insett att det här med att ha en liten fest för trettio personer kräver lite jobb. Lite som i MYCKET jobb.
- Vaddå jobb? Lite sprit så löser det sig? Du överdriver bara.
- Tillåt mig skratta högt. Nonsens. HAHAHAHAHAHA.
- Fatta.. det ska vara bordsplaceringar. presentationer. sånghäften. sprit. peruker.lösnaglar.paljettklänningar. mer sprit. snacks.mat och säkert sjuttiotolv saker till jag har glömt. Jag försöker tänka på allt på samma gång. Det går inte så bra. Mina gäster hör ständigt av sig och berättar om sina outfits de har köpt. Jag har inte köpte en endaste paljett än!!!
- Och nu bloggar du. Lek med mig en stund.
- Jaaa.. Du, nu har jag inte tid med det här. Du kan väl kolla statistiken elller nått. Hejdå. Var en vuxenblogg för en gångs skull.

17 kommentarer:

anna sa...

all förståelse. planera fest är ett slitgöra. men åh så roligt!

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Gud ja. Och övertid på jobbet framöver. Jesus.

Katarina sa...

Din blogg verkar vara lite som min pojkvän. "Att fixa fest är väl bara att se till att det finns gott om alkoholhaltiga drycker och några påsar chips." Pah. Festfixande är serious business och det finns vissa som får betalt för sånt allvarligt arbete.

Fast med det menar jag inte att du får sluta blogga. Absolut inte. Vissa av oss har inget annat liv än det vi lever via andras bloggar. ;-)

Tesa sa...

Jag har inte heller köpt en enda paljett ännu. Funderar på en runda i Göteborg till helgen!

nillas liv på pinnen sa...

Vem behöver ett äktenskap när man har en blogg? =O

Jenny sa...

Ha ha, du är rolig du. Klart din blogg saknar dig! :)

Varför vara perfekt.. sa...

Vi tycker om din blogg!

Camilla sa...

ibland är dom lite väl krävande dom här bloggarna.

Plastfarfar sa...

"bordsplaceringar. presentationer. sånghäften. sprit. peruker.lösnaglar.paljettklänningar"

Tack för att jag inte är bjuden.

Fröken Svensson sa...

Förstår bloggen, för det du skriver är alltid intressant =)

Annie - PD sa...

Det kommer bli en fantastisk fest! Så trist att inte vara där :| men vi får partaja när du kommer hit i sedvanlig ordning ;)

Laila och Johan sa...

paljett, paljett, guld och paljett! Hurra va det blir bra!

LabHäxan sa...

Våga inte ens tänka tanken på att upphöra med blogg.. mer guld och paljetter till folket.. Jag tror på dig som festfixare, du verkar vara en seriös sådan.

No-one sa...

Att man aldrig kan få vara ifred från bloggen? Nehejdå, den ska vara med om allt, hela tiden. Inte missa en dag, nej nej.

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Sluta blogga såklart inte. Men jag har mycket att stå i känner jag :) Bloggen är mitt äktenskap ;-)
Tesa- Jag ska kika nu jag med.
Nilla- Jag menar det!
Jenny- ;-)
VVP- Tack rara!
Camilla- Rent utsagt så!
PF- ;-) hehehe, vi är alla olika.
FD- Tack fast inte alltid då :)
Annie- Ni skulle ha varit med :-(
Loppis- Rockn roll!
LH-Här ska det inte upphöras.
Alexia-Som ett barn ju!

Evalinn sa...

haha, du (ni - du och bloggen) är helt underbar! :-D

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Som ler och långhalm ;-)