söndag 31 januari 2010

Kiss Bang Bang.

Det där med att "hångla upp någon". Jag tycker det låter lite brutalt ? Nästan lite som att få en dansk skalle eller mer som att man inte såg det komma och innan man har fattat är själva hånglet över. Man hinner knappt blinka. Det är bara skäggstubben som har rispat en aningen på kinden samt frisyren står på ända som skvallrar om att det verklingen hände. Ett ytterst kort hångel.

Men förmodligen.
Bara något jag har fått om bakfoten.
Jag är ju en gammal skata trots allt.

UPDATE: NEJ.NEJ.NEJ. Det är inte jag som har hånglat. Det var bara en stilla undran över själva ordet. Så då var det utrett.

12 kommentarer:

Turtlan sa...

Hörru... jag är ju närapå 10 år äldre än Du så i så fall kan jag hellre kallas och vara en skata!

För om det nu är så att det blev Kiss Bang bang så kan jag vara Skatan så Du får nöjet av att bli upphånglad utan att Du på samma gång är en skata!!!

Är Du med!

Sen så ingår ju lite mer rapport i frågan..... helst.

Men så nyfiken man kan bli säger TurtleSkatan!

Varför vara perfekt.. sa...

var blev du upphånglad? Säg till nästa gång, så kan jag ställa mej på kö. I really need it hahaha :P

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Jag har INTE hånglat. Sådant skiver jag INTE här. Det var mer en reflektion över själva ordet. Så någon rapport i frågan kommer inte eftersom det inte finns något...

VVP- INTE blivit upphånglad. Åter igen undrar över själva ordet.

Turtlan sa...

Suck... å jag som hade hopas på en smaskig historia....

Avsäger mig då titel Skata ;-))

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Bloggen kommer aldrig vara ett forum för smaskiga historier oavsett. Där går gränsen för mitt privatliv så att säga ;-)

Speja sa...

Jag håller med dig i ditt resonemang. I alla fall. Vad tyckte du förresten om Avatar. Jag tycker att den var så visuellt vackert gjord.

Miss Upsey Daisy sa...

Speja- Skönt att höra att det finns någon som förstår. :) Jag tyckte Avatar var så vacker och man blir ju faschinerad över animationen.

C. Meow sa...

Att bli upphånglad är väl mer att det blir ett snabbt men VÄLDIGT effektivt hångel. Fattaru?

Aidaho sa...

men hur kom frågan in i ditt huvud då? ;) deet skulle jag vilja veta. Saker poppar bara inte upp. Har möjligtvis en skogshuggare kommit i din väg? Jag väntar fortfarande på min och har därför inte funderat så mycket över etymologin i uttryck som hångla upp (våldsamt - ja).

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Lite så som jag tolkar det. Lite så att man inte riktigt fattar vad som hände?
Aidaho- Vet inte hur frågan dök upp? Men det dyker upp mååånga frågor i mitt huvud. Tro mig!

anna sa...

aningen brutalt låter det, men också lite... eh, tilltalande? sådär som du beskrev det :)

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Minus den danska skallen .. ;-) Absolut tilltalande. Men det känns som det ligger ett överraskningsmoment i själva upphånglandet?