måndag 4 januari 2010

2009.

Januari- Spårvagnskrockar, massa jobb, After Work och träning.

Februari- Anmäler mig till Göteborgsvarvet. Köper Madonnabiljetter. Hädade och åt muffins ( inga semlor).

Mars- Planer på att bli medryttare. Luskar i att polisanmäla en kommun för slarvigt handläggande i ett djurrättsärende. Bokar Londonresa . Är i Stockholm och jobbar & umgås. Skidor i Sälen. Gul dör. Bjuder B på överraskningsweekend i Köpenhamn och får själv vinterkräksjukan.

April- Åker in akut med Saga som har fått infektion i magen pgr sterilisering. Åker på roadtrip till Dalarna. Reste till Nepal & Indien. Blir headhuntad till en tjänst utomlands....

Maj- ..tackar nej till tjänsten. Blir dumpad ett klumpigt sätt. Har plötsligt två hyresrätter och en halv bostadsrätt. Köper Mumin. Blir inlarmad på jobbet. Springer göteborgsvarvet. Målar ny lägenhet.

Juni-Mina nya grannar har en iller. Har en stor midsommarfest.Får bonus. Mumin ramlar i toaletten. Kissar i en burk på hälsokontroll. Är ledsen och förvirrad.

Juli- Tågluffar med kompis i Tyskland, Tjeckien och Polen. Krockar med buss i Polen. Köper balkongmöbler. Får besök av vän. Åker till Dalarna. Dricker vin. Umgås en masse.

Augusti- Kurs i stockholm igen. Planerar kräftskiva i oktober. Anmäler mig till Lidingöloppet. Såg Madonna. Träffade Polly för första gången. Är i Stockholm en gång till. Får låna ett smultronställe på semestern.

September- Åker till Stockholm igen. Åker till London. Hittar en lokal till mitt 35-årskalas. Åker till Partille. Det är långt bort. Köper biljetter till Regina Spektor. Åker på roadtrip och rider i många timmar. Springer Lidingöloppet och anmäler mig till Stockholm Marathon.

Oktober- Spiller rött nagellack i badrummet. Åker till Stockholm igen. Ett jävla flängande.Åker till Karlstad på kräftskiva. Åker till Dalarna. Rider islandshäst.

November- Bokar en Kambodjaresa. Katterna bajsar för att jävlas. Mumin blir flicka. Min farfar åker in på sjukhus, överlever. Handlar julklappar jättetidigt. Äter tapas. Skickar ut kalasinbjudan. Blir fotad. Åker till Oslo.

December- Får Spotify. Köper vin som heter Tre Apor. Har tjejmiddag. Går på spansk fest. Saga jagar hare. Går på julfest. Ser Regina Spektor. Får världens bästa överraskningsfest. Åker till Dalarna på jullov.

14 kommentarer:

Tesa sa...

Du är en väldigt aktiv människa! Och du har haft ett rätt aktivt och stundvis turbulent år. Att du orkar och hinner med allt!

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Jag är nog rätt aktiv ändå? Insåg det när jag läste genom mitt 2009 för jag valde ut vissa delar bara... Men ett löfte är nog att dra ner lite på tempot ändå..

Varför vara perfekt.. sa...

Skulle precis skriva som Tesa, aktiv! :) Partille kan vara långt borta ;)hahaha!

Miss Upsey Daisy sa...

VVP- Skojar du. Partille är sjukt långt bort ;-)

Evalinn sa...

Oj hoppsan, fullt upp! Det låter som allt som allt ett ganska bra år ändå! kram

LabHäxan sa...

Ett år att minnas. Vissa väldigt tråkiga saker andra jätteroliga. Livets Berg o dalbana! Upp o ner. ;)

karro sa...

många roadtrips!

Katarina sa...

Ett imponerande år! En big bang till tråkig sak, annars verkar det mesta andra tråkiga ha ordnat sig och en massa roligt förekommit också.

Låter spännande att bli headhuntad till en tjänst utomlands. Hur kom det sig att du tackade nej?

Lycka sa...

Det var inte lite det! Hoppas på ett minst lika bra, i vissa hänseenden och mycket bättre i andra!

Sincerely Johanna sa...

Nytt år nya tag. Kanske lite färre tag för din del om du ska dra ner på tempot. Kramen

Aidaho sa...

härligt att se en summering, tänk att du överlevt :)

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Ohja, nu är det liiite lugnare tempo som gäller.
LH- Upp och ner var det. Men hey! På fötterna landade jag till slut :D
Karro- Det var nog mer egentligen.
Katarina- Kissen som blev påkörd också. Jobbet utomlands passade inte att ta när man var så trasig.
Lycka- Vad som inte dödar härdar?
Johanna- Jag tror det. Det är full fart mest hela tiden..
Aidaho- Jag gjorde det...

Jenny sa...

Men se där, där kom det en sammanfattning, trevligt. Och ja, du är synnerligen aktiv!

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- Inser det först nu...