söndag 10 januari 2010

En enkel söndag.

Kan man först vakna tidigt.
Man är utan att riktigt bestämt det, ett slags hinder.
Kapplöpningsbana=Kattlöpningsbana.
Deltagarna blir utkastade ur sovrummet.
De blir då förnärmade.
Hörs bra genom den stängda dörren.
Sedan är det bortafrulle.
Men innan hemmadusch.
Fotriktiga skor på.
Ut i kylan.
Traskar på genom hela stan.
Bra fart.
Går för långt.
Får helt enkelt vända.
Bra på mycket men inte vägbeskrivningar.
Ser tre glada vänner.
Tre hungriga vänner visar det sig.
Frulleställe dessutom stängt.
Nytt frulleställe förhandlas fram.
Det är bara att traska på i kylan. .
Sedan säger jag.
Vi ses i framtiden.
Det är så jag säger hej då.
Och jag styr mot mitt jobb.
Gör viktiga saker.
Plötsligt har det blivit dags för spinning.
Så det gör jag.
Hastar sedan hem.
Är superhungrig och äter snabbt.
Duschar snabbt.
Hemmaduschar är bäst.
Min kompis är tidig.
Så när jag öppnar.
Droppar jag i hela hallen.
En kopp te och mycket prat senare.
Går hon hem.
Men vi ses på lördag igen.
Tycker jag är bra.

Mycket mer än så här.
Kan man begära det.
Av en enkel söndag?

8 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det var rätt mycket där ändå för att vara på en söndag.
Frulle och dusch t ex.
Så, nej, du kan nog inte begära mer.

Miss Upsey Daisy sa...

Nilla- Jag menar det. Två duschtillfällen. Helt galet.

Turtlan sa...

Det borde man göra. Äta frukost ute någonstans med kompisarna någon helgförmiddag.

Något jag ska kolla över var!

Tack för idén!

En helt perfekt söndag tycker jag!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Minus jobb såklart. Frukost ute är trevligt tycker jag.

Laila och Johan sa...

Låter som en prima söndag om man bortser från jobb då.

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Jorå.

No-one sa...

Näej, det kan man nog inte. Låter som en perfekt söndag!

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- :-)