måndag 4 januari 2010

Det var tokfel.


Jakt på varg? Jag är sååå emot.

18 kommentarer:

Helena sa...

Började f*n nästan gråta när jag såg nyheterna igår... Idioti!

stella sweden sa...

Me toooo! Morrrr!

anagoesbananas. sa...

helt förbannat jävla sinnesjukt med jakt på varg. det är ju bra med vargarna och utan vargar mår inte älgstammen bra och blir för stor för att vi människor rubbat allt genom att döda rovdjuren. jag tror att dom här hjärndöda jägarna bara är rädda för att dom inte ska få döda lika många älgar i framtiden.

Annie - PD sa...

Jag såg inte inslaget igår men det verkar som om allt var dåligt förberett för jakten. Jag har dock blandade känslor. Känner för de som har djur som hotas av vargen :| Men vargar ska finnas helt klart, de är en del av vår fauna.

Fröken Svensson sa...

Verkligen! Vad fan är det för fel på folk?????

Spader Madame sa...

Ambivalent, men också emot!

Miss Upsey Daisy sa...

Helena-Inte sett inslaget tyvärr men vet hur man tänker uppe i Västerdalarna. Bah!
Stella- Morr.
Anabanana- Helt klart tror jag att det är älgjägarna som driver på det hela bara för att de vill skjuta sin kvot älg...
Annie- Jag förstår hur du menar såklart. Sedan tycker jag att man ska kunna ta bort sjuka djur som förvirrat sig in i och tar tamdjur men det är ju en helt annan sak än att skjuta en kvot.. som man dessutom sköt mer än..
Frk S- Älgjägaren i ett nötskal.
Spader- Du vet ju hur det är däruppe...

Padmé Amidala sa...

För jävlig!!!!

Padmé Amidala sa...

För jävligT ska det stå ;P

Padmé Amidala sa...

Förresten är du intresserad så har jag skrivit lite mer om vargen på min hundblogg. Där finns en del ur regerinspropositionen som jag ifrågasätter.

www.hundtraningen.blogspot.com

Kramen

Peter Madison sa...

i Estland har de ungefär 700 vargar och Estland är ungefär lika stort som mitt vardagsrum. Typ. Sverige är som en galax i jämförelse och vi har europas största vildmark men ÄNDÅ har vi inte plats för de stackars 250 vargar som försöker vara just vargar.

Gaah, jag blir så trött på korkade politiker, skjutglada "jägare" och andra sötvattenspirater. Anfäkta!

Tess sa...

Jag är för en viss avskjutning av varg (precis som på björnar) eftersom jag vet vad rovdjur för nära bebyggelse innebär.



Nej, jag är inte jägare.

Laila och Johan sa...

Skulle kunna vara jägare och tycker Tess har en poäng.

nillas liv på pinnen sa...

Jag tänker inte så mycket på det förrän jag ser någon bild på en varg, då känns det så sjukt!
Varför ska inte de ha rätt att leva???

Miss Upsey Daisy sa...

PA- Ska genast kika. :)
Peter- Jag blir trött på skjutglada jägare som är livrädda att missa sin kvot älg....
Tess- Om rovdjuren förvillar sig in i tätbebyggt område så.. men så länge det inte är problemvargar eller problembjörnar ser jag inte någon anledning till att skjuta av..
Loppis- Se svar ovan.
Nilla- Jag blir bara så trött på jägare och deras stora rätt till älgen... det är det som allt handlar om. Släpp inte ut din hund i vargrevir...

Jerk sa...

om vargarna har bestämt sig för att i deras revir ingår en by då? Det handlar inte bara om älgen, men det verkar vara svårt för en hel del att förstå det...

Miss Upsey Daisy sa...

Jerk- Om det är sjuka individer som har fått för sig att hela byar ingår och är inne i tätort eller tar tamdjur ska man självklart få freda sig eller att man skjuter den vargen ( lika gärna om slagbjörnar) men att ge sig ut och jaga en sådan liten kvot varg som det finns idag.. Nej...

anna sa...

fullständigt idiotiskt. man blir mållös.