söndag 31 januari 2010

För jag vill ha mjölk också.

Häromdagen när jag kom till jobbet hörde jag redan i trappen att det var ett larm som tjöt. Det är nog från garaget tänkte jag och klev upp några steg. Efter ytterligare några steg hade jag omvärderat min tolkning att det kom från källarvåningarna. Det mer inne i huset. När jag hade öppnat dörren till "oss" gissade jag inte mer för larmet gick hos "oss". Det är liksom inget man gissar mer utan man hör. Om man hör. Det är ungefär det enda man gör i en kvart. Lika effektivt för att vakna som den största kaffekoppen på kontoret. Men det är inte för inte som jag ändå slår ett slag för koffein till förmån för adrenalin. Om inte annat gör mina öron det.

2 kommentarer:

C. Meow sa...

Ja, det är tortyr med det där tjutandet. Härligt att bli utsatt för det på morgonen :)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Man var en aningens speedad en stund. Avskyr larm ..