fredag 8 januari 2010

Gammaldags? - Min rumpa!

Idag när jag köpte *hosthost*två par nya skor tittade den lilla flicksnärtan tjugo något på mig och sade att de skulle passa mig för jag hade en gammaldags stil och när jag fortsatte att titta lite frågande på henne så blev hon lite stressad och sade:

"Jamen, du vet en sådan där vintasch* ?

Så nu sitter jag här med ytterligare ett par nya skor på fötterna (de "gamla" åkte av en stund) och jobbar lite gammaldags som vi vintasch-människor gör på dagtid. Vad vintasch-människor gör på kvällarna återstår och se. Jag kanske borde brodera något.


*vi andra säger vintage

16 kommentarer:

C. Meow sa...

ASG - jag tror jag dör. Åh vad hon ska ha ångrat att hon ens BÖRJADE säga nåt ... Och ja, vintaschmänniskor broderar och klappar katten på fredagskvällar.

LabHäxan sa...

Mohahaha.. pinsamt jobbigt för henne att behöva förklara sig. Uj uj.. hoppas hon ångrar sig, och har lärt sig en liten läxa.
Jag skulle hemskt gärna vilja se paren som orsakade det hela?!

No-one sa...

Då ska jag trösta dig här och nu. Förra vintern ville jag ha ett par BEKVÄMA (ok, kärringvarning på det, men ändå) skor. Svarta, enkla och gåvänliga. Hittade ett par på Ecco som såg helt okej ut. Jag var dock lite tveksam över att de var lite för pensionäriga. Men maken övertygade och övertalade mig om att de var fina på mig, så jag köpte dom. Andra dagen jag hade dom på mig och stod i busskön knackade en dam i 60-årsåldern, som stod bakom mig i kön, på axeln och frågade var jag köpt mina fina skor. De var ju bara såååå snygga. Sen dess har jag aldrig - och kommer jag aldrig - någonsin använda dom igen.

karro sa...

hahahahaha!! stackars flicksnärta! jag undrar om vintasch-människor går på after-work?? ;-)

Evalinn sa...

Hihi, stackars liten!

Camilla sa...

oh vad jobbigt för henne. :)

nillas liv på pinnen sa...

Oj, är du lika gammal som jag nästan?
Skoja bara.
Så gammal som jag kan man nästan inte vara.

Turtlan sa...

Hon kallade Dig inte för tant i alla fall ;-))

Linda K sa...

ha ha ha!

när jag var på julgransplundring sa en riktig tant till sitt barnbarn: ta tanten i hand nu. hon menade mig. tant up your ass, sa jag inte.

Aidaho sa...

hhahahahahaha jag hoppas du sparade några körsbärslikörpraliner för egen del. De kan du knapra på när jag skickar ner det inspelade avsnittet av kulturnyheternas decenniekrönika...VHS must I say. Vintasch ska det ju vara. De kommer även inlindade i makrameer till din tygfotölj.

Jag hoppas du drämde till henne med the beauty!

Peter Madison sa...

Det var ju nu du skulle ha din Marc J laddad med tegelsten och sopat på´na! :)

Åsa sa...

Hahahahaha! Det var kul. Jag är också "gammal". Jag köpte en blus med stretch. Tjejen i kassan sa att jag inte skulle tvätta den med mjukmedel. Fast det är det väl bara gamla människor som gör sa hon sen.Jag måste också vara vintasch för jag anväder mjukmedel...

Fröken Svensson sa...

Hahahah!

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Hon måste dö. Jag säger bara det. Vintasch??
LH- Det blev inte bättre... jag lovar dig.
Alexia- Vi är inte tanter! Jag säger det. INTE TANTER.
Karro- Men nu ska hon dö.
Evalinn- Smärtan går över snabbt.. ;-)
Camilla- Man får hålla tyst om man inte kan prata ...
Nilla- Jag är typ hundra år.
Turtlan- Men gammaldags!
LindaK- Fler som förtjänar en tjottablängare...
Aidaho-Jag gav henne onda ögat.
Peter- Jag kan gå tillbaka till affären!
Flicka- VI ÄR INTE GAMLA! Så är det bara :)
Frk S- ;-)

Fru Choklad sa...

Wow liksom *himlar med ögonen* varför säljer dom så vintaschiga skor i den där butiken då om dom ska stå och klaga på människorna som köper deras skor? Du får nästan visa skorna i bloggen nu är jag hemskt nyfiken.

Miss Upsey Daisy sa...

Fru Choklad- Det var liksom Biancoskor...? Jag kanske fotar imorgon..