tisdag 19 maj 2009

Varför det är dumt att jobba över.

Vad gör man om man plötsligt tittar ut från sitt rum och inser att kontoret är nedsläckt vilket betyder att siste man har gått och man är inlarmad. Först får man panik. Sedan ringer man Fallskärmsjägaren som inte befinner sig på kontoret.

-Hej-du-det-här-är-miss-ud-och-jag-har-ett-problem.JAGÄRINLARMAD!
-Hoppsan, men då får du ringa larmtjänst och berätta.
-Jag gillar inte att var inlarmad alls. Det är obehagligt.

Man lägger på. Sedan tänker man elak tankar om G:a Chefen för man tror att det är HAN som ställt till det. Så man ringer honom. Och blir förvånad.

-Hej det är miss UD! Du har larmat in mig!
-Du, jag sitter i telekonf på kontoret.
-Är du kvar? Hur länge till ska du sitta där för om jag går och larmar så blir du varse.
-En kvart till. Häng kvar så ringer jag dig. Stanna på rummet.

Uttråkad och ringer Fallskärmsjägaren igen. Han sitter i en bil så jag tycker mig kunna ringa.

-Hej Fallskärmsjägaren! Nu är det jag och G:a chefen som är inlarmade ihop.
-Där ser man. Vem har larmat in er då?
-Vet inte, kanske direktören? Men du .. nu tänds lampan igen. Jag vågar mig ut i korridoren.
-Lycka till Miss UD!

Smyger ut i korridoren och hittar direktören.

- Vet du vad direktören! Jag trodde jag var inlarmad för lampan i korridoren var släckt.
- Det var du. Jag var precis ute och rökte och någon hade larmat så jag larmade av...
- Hoppsan...!

Knackar på hos G:a Chefen och vinkar där har sitter i telefon... Är precis på väg ut när jag inser.. tar upp telefonen i och ringer..

- Hej Fallskärmsjägaren! Det är jag igen, gissa vem som hade larmat in oss..

7 kommentarer:

Enannan sa...

Helt crazy! Se det som ett tecken på att gå hem i tid :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Ännu en spännande dag på jobbet alltså :p

Tesa sa...

Hahaha, vad sa han då?

Miss Upsey Daisy sa...

Enannan- jag känner ju till det här och brukar alltid berätta att jag är kvar..

Miss E- Lite för spännande.

Tesa- Han skrattade...

Smartasmia sa...

Vadiallsindar gör gubbarna på ditt jobb? Om man inte var tvungen att jobba också, kunde du kanske se det lite som att bo i ett Faulty Towers, månne..?

emve sa...

Dagens första skratt! Det där låter precis som mig... jag gillar inte heller att vara inlarmad. :P

Det hände ibland på mitt gamla jobb. Och då blev man dessutom inlåst också! Det gick inte att komma ut.

Ingen härlig känsla... och dessutom pinsamt att ringa till Securitas. "Hej, jag sitter i lagerrummet på ***butiken i stan och är inlåst."

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia- De är totalt jobbfokuserade och glömmer ibland bort resten av världen.

Em- Jag hatar larm. Jättemycket. Får panik av det. Jag var helt rödflammig hela jag när jag tittade mig själv i spegeln...