lördag 23 maj 2009

Min nya grej.

Jag brukar alltid hävda att jag ser snäll ut. Ofarligt kanske är ordet vi söker. Pensionärer brukar småprata med mig, turister tror att jag vet vägen ( vilket jag sällan gör men jag försöker alltid att hjälpa till) men nu kan jag adda lite mer på listan.

Möhippor/ Svensexor.

Min nya grej.

Innan göteborgsvarvet köpte jag en kexchoklad av en blivande brud. Hon var söt och behövde pengar till kläder för hon skulle springa. Imorse sprang jag på en blivande man. Dock utan sina vänner men med en glittrig peruk och lite annat icke ordinär klädsel. Han sålde frukostar iallafall. De kostade en tjuga. Du ser rätt hungrig ut konstaterade han och prutade till elva kronor för det var allt jag hade. Innan jag hoppade på vagnen ville han ha ett råd för ett lyckat äktenskap. Mon dieu tänkte jag . Gud har verkligen humor. Inget snack om saken.

3 kommentarer:

Pär sa...

Obetalbart.

SaraMy sa...

Haha! Helt hysteriskt roligt.
Du är så sabla bra! Hade jag vart karl hade jag bjudit dig på dejt och sen tvingat dig att gifta dig med mig och själv gå på möhippa så att jag hade kunnat få skratta resten av livet!=)

Miss Upsey Daisy sa...

Pär- Touché!

SaraMy- Det var ingen dålig komplimang du! :D