söndag 10 maj 2009

Nu då.

Vad skriver man nu? Jag vet ärligt talat inte. Det är inte så enkelt att hitta vardagshändelser presenterade med fina snören, vackert presentpapper, chokladfläckar och en stor portion självironi. En blogg byggd på vardagshändelser där vardagshändelserna numera består största delen av tårar, det rockar inte så fett. Men jag rockar inte så fett de här dagarna heller. De flesta av mina drömmar dog i onsdags. Mitt i ett känslomässigt avgrundshål tvingas man dessutom till att lösa en uppsjö av praktiska saker. Det fungerar inte heller att dra täcket över huvudet och blåsa bort det onda. Jag försökte.

14 kommentarer:

emve sa...

Skit i de fina snörena och det vackra pappret för stunden... det som du skriver om nu är viktigt. Det är din verklighet. Och det är ärligt.

Jenny sa...

Jag säger som Em, skit i snörena och skriv om det du behöver skriva om. Jag lider med dig! Verkligen tråkigt. kram

Katinka sa...

Ja, jag tycker också att du ska släppa fyndigheterna och skriva för att kanske finna någon endaste liten tröst här om det nu går. Tänker på dig!

Anonym sa...

Vi har alla olika sidor. Vi är alla både starka och sårbara. Livet är så oförutsägbart och tyvärr inte alltid rosa.

Känn inga krav att du ska vara "klämkäck och fyndig" på bloggen för att du brukar vara det, utan låt det ledsna komma fram. Eller ta en paus om det känns bättre.

Kraaaaaaaaaaam

Evalinn sa...

Du är bra precis som du är. Stor kram

Spader Madame sa...

Svårt. Självironin funkar ju fortfarande -obviously. Men sedan då? Min blogg har ju inte prcis sett likadan ut under de år jag har bloggat. Bloggen får ju helt enkelt åka med. Bara för att "humöret" och måendet är skit så är du ju inte personlighetsförändrad. Det kommer nog något med guldsnöre när du minst anar det-eller så gör det inte det -so what.Tänker ändå att en bättre ventil än bloggen har jag aldrig kunnat hitta -Bloggen blev mitt liv, eller nåt. Esset skickar en stor kram till dig och jag längtar efter att ge dig en IRL!

Camilla sa...

jag säger som alla andra; skriv precis vad du känner eller skit i att skriva. det som känns bäst (minst dåligt) för dig för stunden. lider med dig, vännen! kram

Annie - PD sa...

Skriv precis vad du känner för men ut med allt bara.
Kramar i stora lass till dig från mig

Speja sa...

Skriv bara om vad du vill - utan krusiduller, utan styling. Just nu är det inte tid för sådant. Nu ska du framför allt tänka på dig själv.
Kram

yllet sa...

Men du. Låt det ta den tid det tar.
Stor kram!

emster sa...

Åh söta, vad tråkigt. Förstår att du har det jobbigt. Massa kramar till dig, du verkar vara en jättehärlig tjej!

Susanne och Pebbels sa...

Usch, jag hoppas verkligen att du mår bättre snart. Lämnade han dig för en annan?

KRAM

No-one sa...

Jag instämmer med övriga. Strunta i snörena, och det vackra papperet - vi gillar dig ändå. Skriv det som känns bäst/minst sämst för stunden. Om du vill.

Många tankar och heja-dig-kramar!

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Jag vet. Min verklighet. Svårt att se de små sakerna.. men det kommer kanske.. om en stund?

Jenny- det blir en snörfri blogg ett tag..

Katinka- Jag släpper fyndigheterna en stund. Här finns tröst. Massor.

Maria- Det finns olika sidor. Just nu var det en vägbula som heter duga. kram

Evalinn- Tack. kram

Spader- Så fina ord!Det ska bli skönt att få hit er. kramar i massor.

Camilla- Bloggen är livsnödvändig. Jag hänger här och ser vad jag skriver.. stor kram

Annie- Fina du. Tack. I massor.

Speja- Krusidullerna har försvunnit för en stund. Tids nog kommer de tillbaka.kram

Yllet- Jag ska. Det tar den tid det tar. kram

Emster- Tack. Jag blev glad.

DaT- Inga andra inblandade. kram

Pixlexia- Tack. Det värmer. kram