fredag 8 maj 2009

Vännerna.

Ni frågar om de finns där.


Hela tiden. Varje dag kollar de hur jag mår. De lämnar barnen hemma och tar med choklad och lyssnar. De kramar mig när jag gråter. De gråter när jag gråter. De ringer från jobbet. Mellan möten. De har ett oändligt tålamod. De lämnar alla nummer som de kan bli nådda på. De som inte bor här ringer. Värmland. Dalarna. Stockholm. Norge. Finland. De erbjuder boende. Kattvakt tills mitt liv landat. Komma-bort helger. Flytthjälp. Vad-som-helst-hjälp. Friheten att ringa när jag vill. De säger så snälla saker till mig att jag gråter. När jag säger fel saker leder de mig tillbaka igen, fastän jag inte är speciellt snäll. På jobbet får jag sitta med stängd dörr, bortkopplad telefon och out-of-office på mailen. Brådskande fall delas ut bland kollegor. Fina fantastiska bloggare (vissa har jag träffat flera gånger, andra bara en gång och någon inte alls,)skriver fina inlägg, bjuder hem mig. Mailar och tröstar.



De stöttar mig när jag faller och även om det vinglar rejält låter de mig inte ramla ända ner Det är därför jag står upp. De är mitt sociala skyddsnät. De är allt. Verkligen allt.

9 kommentarer:

Turtlan sa...

Skönt att höra!
A friend in need, is a friend indeed!

Beundrar Dig att Du orkar gå till jobbet. Men samtidigt så kommer jag ihåg att det var lite bra få gå dit och kunna tänka på något annat, av och till i alla fall. Höra andra prata om annat än det som snurrar i huvudet på en.

Tänkt på Dig mycket!

J sa...

Skönt att höra att vännerna finns där!
Stor kram

Plastfarfar sa...

Stackars liten! Skönt är att ha vänner.

Laila och Johan sa...

Vi tycker väldigt mycket om dig! Och Du är den finaste vän man kan tänka sig! Kram

No-one sa...

Ja, vad vore vi utan vänner? Ibland blir man påmind om hur otroligt mycket de betyder. Tur att du har dina vänner omkring dig.

Katinka sa...

Verkligen skönt att höra! Kramar på dig!

Susanne och Pebbels sa...

Jätteskönt att höra, man faller mjukare om man har vänner som tar emot.

KRAM

Fröken Svensson sa...

Vad bra! Du måste vara en bra vän då du själv har så bra vänner. Kram på dig!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Tack fina du. Jobbet är en frizon .. där är världen nästan som förut.

Hanton- Det är skönt. De måste vara där. Måste.

Plastfarfar- mmm. :-(

Loppis- Fina fina du. största kramen.

Pixlexia- Speciellt nu. I motgång men även i medgång.

Katinka- ja...kram

DaT- Det gör man. Annars hade man fallit och inte rest sig.

Frk S- Det hoppas jag. Det är min ambition.