fredag 15 maj 2009

Christian the Lion.

Den där fluffiga vita grejen i inlägget nedan är rätt stor. Saga väger tre kilo och är nio månader. Han väger 1,2 kilo och är åtta veckor. Jag undrar om jag kommer att föda en isbjörn vid min barm. Roadtip-kompisen är inne lite på samma tänk.

- Förstår du verkligen Miss UD att den där katten blir stor?
- Jajamen, men jag tänkte att jag slänger in en fläskkotlett varje gång jag kommer hem och så väntar jag en halvtimme tills han har ätit upp. Sedan går jag in i lägenheten.
- Men tänk när han springer runt i lägenheten? Tänk på Saga!
- Hon klarar sig men jag är mer orolig för sättningar i fastigheten.
- Och den katten vill du ändå ha?
- Jadå. Den ska jag ha.

14 kommentarer:

Laila och Johan sa...

jösses vilken bastant liten misse. Svårt att föreställa mig hur stor han blir. Men söt så det förslår!

emve sa...

Sixten var likadan. En maffig liten kisse. När vi vaccinerade honom första gången (strax efter att vi hämtat honom, han var nog 14 veckor kanske) så föreslog veterinären att vi skulle sluta med kattunge mat till Sixten och kanske ge lite till Choko i stället. Sixten var redan då större än sin kattkompis som är 1 år äldre ;-)

Än idag är han stor. Men inte så fasligt att man trillar baklänges av att lyfta honom. Bara stor och fin :o)

Tesa sa...

Jag har hört annars att lejon kan tämjas också. Och han är ju sjukt snygg!

Katinka sa...

Jamen så är det ju! Love at first sight liksom...

LabHäxan sa...

Det är klart att du ska ha en stoooor kisse.. dom är finast.

Fröken Svensson sa...

Åå vilken fin. Vad är det för ras? Jag har en helig birma med sådana där blå ögon. Men hon e jätteliten ist och fullvuxen ;)

Jo sa...

Supersöt. Klart Saga ska ha en Isbjörn som bodyguard när hon väl kan vara ute. Det hade jag velat ha om jag hade varit henne.
Tjock-Anton var inte så pjåkig i storlek när han var liten, han heller. Det blir super, det där!

Den tjocke konsulten sa...

En blivande råttjägare?

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Han kan bli 8-10 kilo. Det är mycket katt!

Em- Stor och fin. Den här killen blir stor och fin han också.

Tesa- Kan man tämja lejon så..

Katinka- Om man sedan blir uppäten är det smällar man får ta..

Labhäxan- Störst är bäst..

Fkr S- Han är ragdoll. Birmor är också fina.

Jo- En bodyguard även till mig!

DTK- Det hoppar jag inte.. han får inte gå ut.

Tess sa...

Vilken härlig misse!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess-En isbjörn!

Anonym sa...

Klart du ska ha kisse! En alldeles egen kelbjörn :-)

Fru Choklad sa...

Å vad gör det att han är lite stor (ok ok jättestor då) han är ju helt underbar!!! Så fiiiin. Hoppas han blir din.

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Han är bokad. Flyttar hem till mig om tre veckor.

Fru Choklad- Han blir stor men det får vara så. Bokad. Min.